Details
Title | Economic analysis of marketing activities of an enterprise // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Сер. : Экономические науки: научное издание. – 2018. – Т. 11, № 3 |
---|---|
Creators | Budrin A. G. ; Soldatova A. V. |
Organization | St.Peterburg National Research University of Information Technologies, Mechanics and Optics |
Imprint | Санкт-Петербург: Изд-во Политехн. ун-та, 2018 |
Collection | Общая коллекция |
Subjects | Экономика ; Маркетинг ; маркетинговая деятельность предприятий ; экономический анализ ; процессы маркетинговой деятельности ; финансово-экономические результаты ; экономические оценки ; управленческие решения ; факторный анализ ; финансовые затраты ; marketing activities of enterprises ; economic analysis ; process of marketing activities ; financial-economic results ; economic assessment ; management decision ; factor analysis ; financial cost |
UDC | 339.138 |
LBC | 65.291.3 |
Document type | Article, report |
File type | Other |
Language | English |
DOI | 10.18721/JE.11315 |
Rights | Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | RU\SPSTU\edoc\56151 |
Record create date | 11/9/2018 |
A set of recommendations for the economic analysis of marketing activities (MD) in the enterprise, contributing to the satisfaction of the needs of managers in the necessary management decision-making information about the current economic condition of the CBM in the enterprise, the impact of CBM on the economic results of the enterprise. The structure of the CBM process is determined, recommendations are given to assess the structural shifts of CBM results and to analyze the implementation of the CBM operations plan according to the terms and budget, as well as recommendations for the study of significant deviations in the implementation of plans and influencing factors, etc.the methods of calculation of relative and average values and the method of tabular data presentation are Shown. The methods of deterministic factor analysis applied to MD are adapted.
Разработан комплекс рекомендаций по проведению экономического анализа маркетинговой деятельности (МД) на предприятии, способствующих удовлетворению потребностей руководителей в необходимой для принятия управленческих решений информации о текущем экономическом состоянии МД на предприятии, влиянии МД на экономические результаты функционирования предприятия. Определена структура процесса МД, даны рекомендации по оценке структурных сдвигов результатов МД и по анализу выполнения плана операций МД согласно срокам и бюджету, а также рекомендации по исследованию существенных отклонений в выполнении планов и влияющих факторов и др. Показаны методы расчета относительных и средних величин и метод табличного представления данных. Адаптированы методы детерминированного факторного анализа применительно к МД.
Access count: 480
Last 30 days: 12