Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (256 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Обоснована необходимость совершенствования инструментария внутрифирменного планирования капитала в условиях цифровой экономики России. Рассмотрены изменения структуры и параметры в моделях внутрифирменного планирования промышленных предприятий, что продиктовано приоритетами национальной политики на макро- и мезоуровнях. Представлены особенности состава и структуры параметров, влияющих на эффективность соглашений между участниками рынка. Исследованы высокотехнологические отечественные компании, которые функционируют в индустриальных регионах и формируют четвертый технологический уклад в рамках цифровой экономики. Построена многофакторная модель влияния институциональной асимметрии, возникающая в условиях цифровой экономики, на реализацию четвертого технологического уклада (INDUSTRY 4.0). Данная модель позволяет сформулировать вектор критериев внутрифирменного планирования высокотехнологических отечественных компаний и гармонизировать интересы участников рынка для достижения цели стратегического внутрифирменного планирования.
The necessity of improvement of tools of intra-firm capital planning in the conditions of digital economy is proved. The changes in the structure and parameters in the models of internal planning of industrial enterprises, which is dictated by the priorities of national policy at macro - and meso-levels. The features of the composition and structure of parameters affecting the effectiveness of agreements between market participants are presented. High-tech domestic companies that operate in industrial regions and form the fourth technological structure within the digital economy are studied. A multi-factor model of the impact of institutional asymmetry arising in the digital economy on the implementation of the fourth technological mode (INDUSTRY 4.0) is constructed. This model allows us to formulate a vector of criteria for internal planning of high-tech domestic companies and harmonize the interests of market participants to achieve the goal of strategic internal planning.
Usage statistics
|
Access count: 241
Last 30 days: 5 Detailed usage statistics |