Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (243 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Представлены методологические основы индивидуализации и дифференциации обучения, определены особенности, сходства и различия этих двух понятий. Индивидуализация обучения наряду с дифференциацией работы с учащимися рассмотрены в качестве основы реализации принципа индивидуального подхода, а также как создающие необходимые условия для формирования профессионально-личностных качеств будущих офицеров, в основе которых лежит учет их индивидуальных особенностей и возможностей. Сделан вывод о том, что в процессе подготовленного и правильно организованного практического применения индивидуализации и дифференциации обучения повышается уровень знаний, умений, интерес обучающихся к освоению учебных дисциплин, но для этого преподавателю необходимы теоретические знания, высокое педагогическое мастерство, большой опыт работы, терпение и высокая и устойчивая мотивация к педагогической деятельности.
Methodological bases of individualization and differentiation of training are presented, features, similarities and differences of these two concepts are defined. Individualization of training along with differentiation of work with students is considered as a basis for the implementation of the principle of individual approach, as well as creating the necessary conditions for the formation of professionally significant personal qualities of future officers, which are based on the consideration of their individual characteristics and capabilities. It is concluded that in the process of prepared and properly organized practical application of individualization and differentiation of training increases the level of knowledge, skills, interest of students to the development of academic disciplines, but for this teacher needs theoretical knowledge, high pedagogical skills, extensive experience, patience and high and stable motivation to teaching.
Usage statistics
Access count: 359
Last 30 days: 5 Detailed usage statistics |