Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (274 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Анализ состояния и особенностей рынка инфокоммуникационных услуг показал необходимость более подробного рассмотрения двух проблем: это определение емкости рынка инфокоммуникационных услуг и прогноз количества пользователей подвижным (мобильным) интернетом. Из существующих методов определения емкости рынка использовали оценку, учитывающую покупательскую активность и уровень спроса. Для рынка инфокоммуникаций это будет объем всех ожидаемых покупок товара, т. е. плата за пользование сотовой связью, сетью Интернет и т. п. конкретной аудиторией за расчетный период, например за один год. Для определения прогнозного количества пользователей подвижным (мобильным) интернетом использовалась модель кривой Гомпертца.
Analysis of the state and features of the market of infocommunication services showed the need for a more detailed consideration of two problems: the definition of the market capacity of infocommunication services and forecast the number of users of mobile (mobile) Internet. From the existing methods of determining the market capacity, we used an estimate that takes into account consumer activity and the level of demand. For the market of Infocommunications it will be the volume of all expected purchases of goods, i.e. payment for use of cellular communication, the Internet, etc. a specific audience for the billing period, such as one year. To determine the estimated number of users of mobile (mobile) Internet, the Gompertz curve model was used.
Usage statistics
|
Access count: 288
Last 30 days: 6 Detailed usage statistics |