Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (156 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Рассмотрена аудиовизуальная технология обучения иностранному языку в техническом вузе с использованием видеоматериалов, которая состоит из аудиовизуального и коммуникативного этапов. Проведено анкетирование преподавателей Санкт-Петербургского государственного университета телекоммуникаций имени проф. М. А. Бонч-Бруевича (СПбГУТ), в результате которого было выявлено предпочтение внеаудиторного режима просмотра видеоматериалов студентами, поскольку это освобождает время на коммуникацию на аудиторном занятии. Рекомендуется использование коротких трехминутных видео при наличии субтитров на иностранном языке. Рассмотрены содержательный и процессуальный компоненты формирования профессиональной иноязычной компетенции (ПИК). Диалогическая речь обучающихся применяется в качестве основного дидактического средства освоения видеоматериалов при изучении английского языка. Дано краткое описание семи вариантов сюжетов диалогической речи в соответствии с содержанием видеороликов, которые входят в курс профессионально-ориентированного видеоаудирования на основе рекламного видео американской компьютерной компании ЦИСКО. Задания авторского пособия по иностранному языку используются в качестве подготовительного этапа для коммуникации.
The audiovisual technology of teaching a foreign language at a technical university using video materials, consisting of an audiovisual and communicative stages, is considered. A survey of teachers of the St. Petersburg State University of Telecommunications named after prof. M. A. Bonch-Bruevich (SPbSUT) was conducted, as a result of which it was revealed that they preferred the extracurricular mode of viewing video materials by students, since this frees up time for communication in the classroom. We recommend using short 3-minute videos if subtitles are available. The substantive and procedural aspects of building professional foreign language competence are considered. The students’ dialogic speech is used as the main didactic means of mastering video materials in the study of English. The features of dialogic speech used to consolidate the general and terminological vocabulary of video materials, which students study in the mode of independent work, are considered. A brief description of seven variants of dialogical speech plots on the content of video clips is given, which are included in the course of professionally-oriented video auditing drawing on an advertising video of the American computer company CISCO.
Included in
Usage statistics
|
Access count: 153
Last 30 days: 7 Detailed usage statistics |