Details

Title: Analysis of state interventions in the US aircraft manufacturing // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Сер.: Экономические науки. – 2021. – С. 36-45
Creators: Baklushinskii V. V.
Imprint: 2021
Collection: Общая коллекция
Subjects: Транспорт; Самолеты; aircraft manufacturing companies; aircraft industry; government intervention; aviation subsidies; tax benefits; Poisson distribution; distribution Poisson; авиастроительные предприятия; авиастроение; государственное вмешательство; авиационные субсидии; налоговые льготы; распределение Пуассона; Пуассона распределение
UDC: 629.735.3
LBC: 39.53
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: English
DOI: 10.18721/JE.14503
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\68118

Allowed Actions: Read Download (283 Kb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Aircraft manufacturing is an industry strongly related to the defense production also providing work places to a significant number of countries’ citizens. Such importance determines high attention of governments to this area. Local authorities can take a big variety of measures to protect and encourage aircrafts’ production, depending on their abilities and aims. Economic policies might be different, from laissez-fair to foundation of public corporations. Depending on one’s point of view, attitudes towards state interventions can differ dramatically. Protectionists encourage subsidies as a way to create new jobs and increase production. The free market advocates regard state interventions as more harmful than useful for economy, since they require resources diversion. This article considers application of subsidies in the aircrafts manufacturing industry and their influence on market competition. Without denying the negative effects associated with the budgetary reallocation of resources between industries, the author examines the impact of government intervention on competition within one of the sectors of the US economy. This article is dedicated to the methods and results of state interventions in US aircraft manufacturing industry. The main goal of the article is to determine whether the subsidies have a selective nature of coverage and if they influence the market competition. In order to study if state interventions rely on company’s size, the author applied the methods of mathematical statistics, including Poisson distribution, to check a hypothesis about the absence of any relation between distribution of subsidies and company’s revenue. The research was based on subsidies and incomes data of the US enterprises received from open sources. As the result of this study, it was concluded that subsidization of aircraft manufacturing companies probably is not related to their size. This is explained by the fact the decision-making authorities have multiple levels and subjects due to the country’s federal governance structure.

Авиастроение – отрасль, тесно связанная с оборонной промышленностью, которая также обеспечивает рабочие места для значительного числа граждан страны. Её важность определяет повышенное внимание к ней государственных органов. Власти страны могут принимать самые разные меры для сохранения и стимулирования производства воздушных судов, в зависимости от своих возможностей и целей. Экономическая политика может быть разной, от laissez-fair до создания государственных корпораций. В зависимости от точки зрения, отношение к государственному вмешательству может кардинально отличаться. Протекционисты поощряют субсидии как способ создания новых рабочих мест и увеличения производства. Сторонники свободного рынка считают вмешательство государства скорее вредным, нежели полезным для экономики, поскольку оно требует отвлечения ресурсов от других предприятий и отраслей. В статье рассматривается применение субсидий в авиастроении и их влияние на рыночную конкуренцию. Не отрицая негативных эффектов, связанных с бюджетным перераспределением ресурсов между отраслями, автор исследует вопрос влияния государственного вмешательства на конкуренцию внутри одной из отраслей экономики США. Эта статья посвящена методам и результатам государственного вмешательства в авиастроение США. Основная цель статьи – определить, имеет ли предоставление субсидий избирательный характер охвата и влияет ли оно на рыночную конкуренцию. Чтобы изучить, зависит ли вмешательство государства от размера компании, были применены методы математической статистики, включая моделирование распределения Пуассона для проверки гипотезы об отсутствии связи между распределением субсидий и выручкой компаний. Исследование проводилось на основе данных о субсидиях и доходах предприятий США, полученных из открытых источников. В результате исследования был сделан вывод, что субсидирование авиастроительных компаний, с достаточной вероятностью, не связано с размером этих компаний. Этот факт объясняется наличием множества уровней и субъектов в органах, принимающих решения, что является следствием федеративной структуры управления страной.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 146
Last 30 days: 4
Detailed usage statistics