Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (166 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Анализируется значение воздействующей коммуникации и текстов с семантикой воздействия в современном исследовательском контексте многих научных дисциплин – теории аргументации, социологии, философии и лингвистики. Специфика языкового воздействия в политическом, рекламном и интернет-дискурсе занимает центральное место в книге В. Е. Чернявской и Е. Н. Молодыченко, и представляет сложившийся авторский подход. Рецензируемая книга представляет собой уникальное для современной отечественной практической лингвистики издание, позволяющее читателю получить эффективный инструментарий обеспечения профессиональной лингвистической подготовки. Обобщены и представлены ключевые концепции современного языкознания и результаты теоретических и прикладных изысканий авторов. Критически анализируются современные лингвистические подходы и представления о существенной роли языкового аспекта в социальном воздействии.
The paper analyses the role of persuasive communication and persuasive texts as described from the modern research perspective of various scientific areas – argumentation theory, sociology, philosophy and linguistics. Linguistic persuasion in political, advertising and Internet discourse being an innovative approach has come to occupy a central place in the book by V. E. Chernyavskaya and E. N. Molodychenko. The book under review is a unique publication for modern practical Russian linguistics, which grants the reader an effective range of tools for professional linguistic training. The book summarises and presents key concepts of modern linguistics and the theoretical and practical outcomes of the writers. It also critically discusses modern linguistic approaches and ideas about the crucial role of language in social persuasion.
Included in
Usage statistics
Access count: 98
Last 30 days: 13 Detailed usage statistics |