Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.9 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
In the conditions of modern economy enterprises need to respond to internal and external changes in time to ensure the required level of quality. The main condition for ensuring competitiveness of any enterprise is the quality of its products. Analysis and monitoring of effectiveness and efficiency of quality management system processes is necessary to assess the level of development of the system and its impact on improving the efficiency of the enterprise. In order to analyze performance of an enterprise, it is necessary to evaluate each process in terms of effectiveness and efficiency, to find critical points as a result of these processes, and to develop corrective measures for each sub-process of the company. One of the vectors of business process improvement is the use of information environment. Modern industrial enterprises on the way of continuous improvement of their business processes use different approaches and methods of management, most of which are associated with informatization, which includes the need to collect, accumulate, store and process large amounts of data to improve business processes. This study considers a number of basic, supplementary and managerial processes and standards that regulate them, and shapes a set of criteria for the transfer of processes into automated mode and simulation of processes in the functional models "AS IS", and "TO BE".
В условия современной экономики предприятиям необходимо своевременно реагировать на внутренние и внешние изменения, чтобы обеспечивать требуемый уровень качества. Основным условием обеспечения конкурентоспособности любого предприятия является качество выпускаемой продукции. Анализ и мониторинг результативности и эффективности процессов системы менеджмента качества необходим для оценки уровня развития системы и её влияния на повышение эффективности деятельности предприятия. Для того чтобы проанализировать деятельность предприятия, необходимо оценить с точки зрения результативности и эффективности каждый процесс, выявить критические точки в результате функционирования этих процессов, и разработать корректирующие мероприятия по каждому из подпроцессов компании. Одним из векторов совершенствования бизнес-процессов является использование компонентов информационной среды. Современные промышленные предприятия на пути постоянного совершенствования своих бизнес-процессов используют различные подходы и методы к управлению, большинство из которых связанны с информатизацией, включающей необходимость сбора, накопления, хранения и обработки больших объемов данных для совершенствования бизнес-процессов. В работе рассмотрен ряд основных, вспомогательных и управленческих процессов и стандарты, которые регламентируют деятельность этих процессов, сформирован комплекс критериев для перевода процессов в автоматизированный режим и произведено моделирование процессов в функциональных моделях "AS IS", "TO BE".
Included in
Usage statistics
Access count: 75
Last 30 days: 12 Detailed usage statistics |