Details

Title Energy management in network trading companies: current challenges and solution // Technoeconomics: an international journal. – 2024. – Vol. 3, № 3. — С. 27-35
Creators Vasilyev V.; Voronova O.
Imprint 2024
Collection Общая коллекция
Subjects Экономика; Управление экономикой; Экономика торговли; network trading companies; retail; digital economy; energy saving trading companies; logistics; energy saving management; сетевые торговые компании; розничная торговля; цифровая экономика; энергосбережение торговых компаний; логистика; управление энергосбережением
UDC 338.24; 339.1/5
LBC 65.050; 65.42
Document type Article, report
File type PDF
Language English
DOI 10.57809/2024.3.3.10.3
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\74333
Record create date 10/24/2024

Allowed Actions

Read Download (0.4 Mb)

Group Anonymous
Network Internet

This study is devoted to the review of modern tools of energy saving management in retail outlets of chain trading companies that provide direct offline sales of products. The research topic is highly relevant due to the digitalization of retail, development of ESGand eco-friendly approaches to enterprise management. Throughout the research, the authors define the role of energy monitoring in energy management and saving in retail. The main directions of energy monitoring in retail outlets have been identified and characterized. The most widespread monitoring tools in the modern retail market are also distinguished and specified. As a result, the authors define major disadvantages of their application and develop the range of promising solutions.

Данное исследование посвящено обзору современных инструментов управления энергосбережением розничных точек продаж сетевых торговых компаний, обеспечивающих непосредственную офлайн-продажу продукции. Актуальность темы исследования определена цифровизацией ритейла, развитием ESG и различных подходов к управлению предприятиями. В процессе исследования авторами была определена роль энергетического мониторинга в области управления энергопотребления и энергосбережением в ритейле. Определены и охарактеризованы основные направления энергетического мониторинга розничных точек продаж ритейла. Идентифицированы и проанализированы наиболее распространенные в современном ритейле-рынке инструменты мониторинга. Определены ключевые недостатки их применения, предложено их системное решение.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All

Access count: 29 
Last 30 days: 29

Detailed usage statistics