Details

Title A Philosophical Analysis of Moral Choices in the Game The Witcher 3: Wild Hunt // Technology and Language. – 2024. – Т. 5, № 1. — С. 153-168
Creators Mustafaev E. E.
Imprint 2024
Collection Общая коллекция
Subjects Этика; Социальная этика; Вычислительная техника; Прикладные информационные (компьютерные) технологии в целом; video games; philosophical analysis; moral choice; good (philosophy); evil (philosophy); video game plots; видеоигры; философский анализ; моральный выбор; добро (философия); зло (философия); сюжеты видеоигр
UDC 172/179; 004.9
LBC 87.75; 32.973-018.2
Document type Article, report
File type PDF
Language English
DOI 10.48417/technolang.2024.01.11
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\75526
Record create date 3/20/2025

Allowed Actions

Read Download (0.5 Mb)

Group Anonymous
Network Internet

Initially, video games that emphasized morality either had a simple measure for the level of good and evil with an unambiguous interpretation provided by the developers, or else morality was built into the plot of the game where a morally “right” or “wrong” choice led to the corresponding ending. Some more recent games, however, present a more complex and ambiguous system of moral choices. This paper conducts a philosophical analysis of moral choices in the game The Witcher 3: Wild Hunt based on a study of 100 variants of story progression. The method adopted is to analyze the content of the choices presented to the player along the course of the main plot and the side quests. The paper will then attempt to isolate recurring elements and the variety of decisions possible in the game world. The analysis revealed that 25% of the quests offer a choice between salvation and destruction, with 15% of the quests having a strong impact on the main plot of the game. Family relationships matter in 32 % of the quests, influencing the decision-making. 40% of quests involve an ethical choice between personal good and the good of others. There is no simple logic that allows the player to predict the consequences of a particular choice. The main goal of this study is to highlight the diversity of ethical concepts reflected in game scenarios, which facilitates the discussion of moral issues and ethical dilemmas in both virtual and real worlds.

Изначально видеоигры, в которых подчеркивалась мораль, либо имели простую систему измерения уровня добра и зла с однозначной трактовкой, предоставленной разработчиками, либо мораль была встроена в сюжет игры, где морально “правильный” или “неправильный” выбор приводит к соответствующему финалу. Однако некоторые более поздние игры представляют собой более сложную и неоднозначную систему морального выбора. В данной статье проводится философский анализ морального выбора в игре “Ведьмак 3: Дикая Охота” на основе исследования 100 вариантов развития сюжета. Принятый метод заключается в анализе содержания выбора, представленного игроку в ходе основного сюжета и побочных квестов. Затем в статье будет предпринята попытка выделить повторяющиеся элементы и разнообразие решений, возможных в игровом мире. Анализ показал, что 25% квестов предлагают выбор между спасением и разрушением, при этом 15% квестов оказывают сильное влияние на основной сюжет игры. Семейные отношения имеют значение в 32 % запросов, влияя на принятие решений. 40% квестов предполагают этический выбор между личным благом и благом других. Не существует простой логики, позволяющей игроку предсказать последствия того или иного выбора. Основная цель данного исследования – подчеркнуть разнообразие этических концепций, отраженных в игровых сценариях, что облегчает обсуждение моральных вопросов и этических дилемм как в виртуальном, так и в реальном мире.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All

Access count: 22 
Last 30 days: 22

Detailed usage statistics