Details

Title Emotional Visualization: The Metaverse Social in Embodied Cognitive Contexts // Technology and Language. – 2023. – Т. 4, № 3. — С. 24-39
Creators Wenling Xu; Yun Wang
Imprint 2023
Collection Общая коллекция
Subjects Философия; Метафизика. Онтология; Психология; Психические процессы и состояния; emotional visualization; social metaverse; cognitive contexts; social platforms; embodied cognition; immersion; эмоциональная визуализация; социальная метавселенная; когнитивные контексты; социальные платформы; воплощенное познание; иммерсия
UDC 11/12; 159.93/.94
LBC 87.24; 88.35
Document type Article, report
File type PDF
Language English
DOI 10.48417/technolang.2023.03.03
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\75542
Record create date 3/21/2025

Allowed Actions

Read Download (0.8 Mb)

Group Anonymous
Network Internet

In recent years, the concept of Metaverse has become popular. With the development and application of the metaverse, the Metaverse Social is gradually replacing the traditional Social and has become a way of socializing between people in the new era. The Metaverse Social is able to fuse technology and humanity, virtual and real, making it possible to communicate with people even further. This study analyzes the generation of the metaverse and the characteristics of the metaverse social, adds the perspective of embodied cognition, and discusses the design method of the four levels of the metaverse social in the context of embodied cognition. Emotions, as an integral part of social interaction, can facilitate emotional exchange and enhance the user's interactive experience in the Metaverse social platform. Using emotional visualization as an entry point, this study constructs a social design model of the "embodiment, symbolism, gamification, and resonance" metaverse of emotional visualization. The proposed design model is validated by four design highlights in the specific design case of the Emotion Meta social app: "real-time mapping – emotional visualisation – social entertainment – emotional resonance," demonstrating the immersive and emotional experience which the metaverse social can give users by blending the real with the virtual.

В последние годы стала популярна концепция метавселенной Metaverse. С развитием и применением метавселенной социальная метавселенная постепенно вытесняет традиционное социальное и становится способом общения между людьми в новую эпоху. Социальная метавселенная способна объединить технологию и человечество, виртуальное и реальное, сделав общение людей еще более тесным. В данном исследовании анализируется возникновение метавселенной и характеристики социальной метавселенной, добавляется перспектива воплощенного познания и обсуждается метод проектирования четырех уровней социальной метавселенной в контексте воплощенного познания. Эмоции, являясь неотъемлемой частью социального взаимодействия, могут способствовать эмоциональному обмену и повышать интерактивный опыт пользователя в социальной платформе Metaverse. Используя эмоциональную визуализацию в качестве отправной точки, в этом исследовании создается модель социального дизайна “воплощение, символизм, геймификация и резонанс” метавселенной эмоциональной визуализации. Предложенная модель дизайна подтверждается четырьмя основными моментами дизайна на примере социального приложения Emotion Meta: “картирование в реальном времени – эмоциональная визуализация – социальное развлечение – эмоциональный резонанс”, демонстрируя иммерсивный и эмоциональный опыт, который социальная метавселенная может дать пользователям, смешивая реальное с виртуальным.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All
  • Emotional Visualization: The Metaverse Social in Embodied Cognitive Contexts
    • INTRODUCTION
    • THEORETICAL RESEARCH
      • Metaverse Craze
      • Metaverse Social
      • Embodied Cognition Theory
    • METHODOLOGY
      • Embodied Perception Level – Ontology
      • Embodied Behavioral Level – Schematism
      • Embodied Interaction Level – Affordance
      • Embodied Emotion Level – Emotion
    • DESIGN MODEL
      • Embodiment: Building a new model of embodied interaction
      • Symbolism: Carrying the symbolic meaning of social interaction
      • Gamification: Creating an entertaining immersive experience
      • Resonance: Realising the emotional resonance within the individual
    • DESIGN RESULTS
      • Real-time mapping
      • Emotion visualization
      • Social entertainment
    • CONCLUSION AND DISCUSSION
    • REFERENCES

Access count: 16 
Last 30 days: 16

Detailed usage statistics