Details
Title | Instructing Technology, Technological Instruction: Editorial Introduction // Technology and Language. – 2022. – Т. 3, № 2. — С. 1-5 |
---|---|
Creators | Geisse J. ; Siegler M. |
Imprint | 2022 |
Collection | Общая коллекция |
Subjects | Философия ; Философия науки ; Языкознание ; Общее языкознание ; technological instructions ; technology language ; technology instruction ; instruction (philosophy) ; knowledge ; instruction ; технологические инструкции ; язык технологий ; инструктаж по технологии ; инструкция (философия) ; знание ; инструктирование |
UDC | 1 ; 81'1 |
LBC | 87.25 ; 81 |
Document type | Article, report |
File type | |
Language | English |
DOI | 10.48417/technolang.2022.02.01 |
Rights | Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Additionally | New arrival |
Record key | RU\SPSTU\edoc\75965 |
Record create date | 5/19/2025 |
The term instruction is multi-layered and used in completely different contexts - from printed user manuals, over explicitly uttered verbal directives to the implicit teaching of forms of conduct by exemplifying them. This issue collects contributions that explore instructions from a philosophical perspective on the relationship between language and technology. The following editorial introduces these contributions and identifies connections between them. Although the contributions in this special issue explore the term instruction from different angles, these contributions are all connected by a common thread, namely the philosophical reflection on the relationship between knowledge and action. This relationship seems to be prevalent in both written and verbal, implicit and explicit forms of instruction: instructions convey knowledge about action. Instructing a person or a machine connects the digital with the analogue and the abstract with the concrete while situating both instructor and instructed in a larger socio-technical context.
Термин “инструкция” многослоен и используется в совершенно разных контекстах - от печатных руководств пользователя, явно произносимых словесных указаний до имплицитного обучения формам поведения путем их демонстрации. В этом номере собраны материалы, в которых рассматриваются инструкции с философской точки зрения отношения языка и технологии. Данная редакционная статья представляет эти вклады и определяет связи между ними. Хотя статьи в этом специальном выпуске исследуют термин “инструкция” с разных точек зрения, все они связаны общей нитью, а именно философскими размышлениями о взаимосвязи между знанием и действием. Эта взаимосвязь, по-видимому, преобладает как в письменных, так и в устных, неявных и явных формах обучения: инструкции передают знания о действии. Инструктирование человека или машины связывает цифровое с аналоговым, а абстрактное с конкретным, помещая как инструктора, так и обучаемого в более широкий социотехнический контекст.
- Instructing Technology, Technological Instruction: Editorial Introduction
- REFERENCES
Access count: 14
Last 30 days: 14