Details
Title | Instructing to and Instructing in: Two Paradigms of Instruction // Technology and Language. – 2022. – Т. 3, № 2. — С. 6-13 |
---|---|
Creators | Radjenovic D. |
Imprint | 2022 |
Collection | Общая коллекция |
Subjects | Языкознание ; Прикладное языкознание ; technical instructions ; technological paradigms (linguistics) ; English ; learning methods ; learning process (linguistics) ; machine learning ; технические инструкции ; технологические парадигмы (языкознание) ; английский язык ; способы обучения ; процесс обучения (языкознание) ; машинное обучение |
UDC | 81'33 |
LBC | 81.1 |
Document type | Article, report |
File type | |
Language | English |
DOI | 10.48417/technolang.2022.02.02 |
Rights | Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Additionally | New arrival |
Record key | RU\SPSTU\edoc\75967 |
Record create date | 5/19/2025 |
In my contribution, I appropriate the distinction made in English between “instructing to” and “instructing in” in order to differentiate between the mode of instruction characteristic of technical processes - instructing to - which is more akin to order and command, and a mode of instruction closer to teaching - instructing in. Talk of instruction covers a spectrum of cases, with the technological paradigm of “instructing to” being on the one end of the spectrum, as opposed to the open-ended process of “instructing in” on the other end. More precisely, the former paradigm is that of an automaton, “a machine which performs a range of functions according to a predetermined set of coded instructions”, whereas the latter can be imagined as an “open-ended” process of instruction, such as language instruction (following Cavell’s take on Wittgensteinian scenes of instruction). While the model of instruction pertaining to technology is led by the goal of achieving automatisation, language instruction runs counter to the idea of language usage running in an automatic way - even though the process of instruction itself includes elements of drill and repetition. The goal of becoming a competent language user is in a way never achieved fully, since it is always possible to discover new ways of expressing the same things or even to discover new words and expressions. As the distinction elaborated in this contribution helps to show, it is thus not appropriate to talk of instructing a machine in singing, but it will be possible to instruct it to produce sounds that remind of singing. Taking the other direction, however, reveals that technological systems can instruct humans to behave in certain “automatic” ways, leaving it to education to instruct present and future generations in becoming competent users of different technologies.
В своей статье я использую различие, проведенное в английском языке между “instructing to” (“инструкция к ...”) и “instructing in”, (“инструкция o ...”), чтобы различать способ обучения, характерный для технических процессов - instructing to - который больше похож на приказ и команду, и способ обучения ближе к обучению - “instructing in, инструктирование. Разговор об обучении охватывает спектр случаев, причем технологическая парадигма “instructing to” находится на одном конце спектра, в отличие от открытого процесса “instructing in” на другом конце. Точнее, первая парадигма - это парадигма автомата, “машины, которая выполняет ряд функций в соответствии с заранее определенным набором закодированных инструкций”, тогда как вторую можно представить как “открытый” процесс обучения, такой как языковое обучение (в соответствии с подходом Кавелла к витгенштейновским сценам обучения). В то время как модель обучения, относящаяся к технологии, направлена на достижение цели автоматизации, обучение языку противоречит идее автоматического использования языка, даже если сам процесс обучения включает элементы тренировки и повторения. Цель стать компетентным пользователем языка никогда не достигается полностью, поскольку всегда можно открыть новые способы выражения одних и тех же вещей или даже открыть новые слова и выражения. Как помогает показать различие, разработанное в этой статье, неуместно говорить об обучении машины пению, но можно научить ее производить звуки, напоминающие пение. Однако с другой стороны, мы обнаруживаем, что технологические системы могут научить людей вести себя определенным “автоматическим” образом, оставляя образованию обучать нынешнее и будущие поколения тому, как стать компетентными пользователями различных технологий.
- Instructing to and Instructing in: Two Paradigms of Instruction
- INTRODUCTION
- THE PARADIGM OF INSTRUCTING TO
- THE PARADIGM OF INSTRUCTING IN
- CONCLUSION
- REFERENCES
Access count: 12
Last 30 days: 12