Details

Title Technology for the Manipulation of Behavior // Technology and Language. – 2021. – Т. 2, № 3. — С. 98-110
Creators Ryabukhina V.
Imprint 2021
Collection Общая коллекция
Subjects Психология ; Отраслевая психология ; psychodynamics ; Behavior manipulation ; neuropsychology ; mind manipulation ; theatrical manipulation ; role-playing games ; психодинамика ; манипуляции поведением ; нейропсихология ; манипуляции сознанием ; театральные манипуляции ; ролевые игры
UDC 159.9
LBC 88.4
Document type Article, report
File type PDF
Language English
DOI 10.48417/technolang.2021.03.08
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\76266
Record create date 6/17/2025

Allowed Actions

Read Download (0.7 Mb)

Group Anonymous
Network Internet

This article shows how humans modify their environment in virtue of being, as a result of evolution, extremely social and playful. They imitate other humans and thereby easily embrace new techniques and technologies. They apply the new techniques to old customs and practices such that the resulting changes sometimes seem strange and must be viewed as the evolution of nature. Here, psychodynamics with its focus on emotions and influencing emotions serves as an interface to the human mind. Psychodynamics has been employed throughout history by shamans, religious leaders, or the theatre for the manipulation of the behavior of consciousness. Theatre researcher Konstantin Stanislavsky, neurophysiologists Ivan Pavlov and P. V. Simonov did a tremendous amount of scientific work to build the foundation for the psychodynamics of the theatre. This proved useful in many contexts. The producers of digital games around the world work with a good understanding of psychological theories. They use psychodynamic means in order to hooking play into the enchantments of the game. The game affects the psyche of players, whether they feel it or not. Playing is a psychological experience. Across the world, the idea arose among enthusiasts that it would be educational to move from the mental to a physiological image of role figures for acting out a character. Here Stanislavsky's system is juxtaposed to a live role-playing game called “LARP.” Stanislavsky’s method is universal and works just as well in theater as it does in live role-playing.

Цель статьи - показать, как человек в результате эволюции меняет окружающую среду, становясь чрезвычайно социальным и играющим. Он подражает своим товарищам по биологическому виду, легко осваивая новые техники и технологии. Он применяет их к старым обычаям и традициям. Происходящие таким образом изменения, которые иногда кажутся странными, следует рассматривать как Эволюцию природы. Психодинамика это одна из техник, которая помогает использовать способности разума и чувств, влиять напрямую на физиологическую реакцию и биологические изменения в коммуникации. Центральной задачей психодинамики является влияние на эмоциональный уровень, как интерфейс человеческого разума. Она используется для манипулирования поведением и сознания на протяжении всей истории человечества: от шаманов до религиозных лидеров и театра. Константин Сергеевич Станиславский - величайший российский театральный режиссер и исследователь, нейрофизиологи Иван Петровича Павлов и Павел Васильевич Симонов проделали огромную научную работу, чтобы заложить фундамент психодинамики театра для её использования во многих целях, в том числе манипуляции поведением и сознанием. Производители игр хорошо разбираются в психологических теориях и используют психодинамические средства, для вовлечения игроков в очарование игры. Игра влияет на психику игрока, чувствует он это или нет, так как игра, в любом случае является психологическим опытом. Сегодня в мире среди энтузиастов и игроков видеоигр прослеживается тенденция перехода от цифровой ролевой фигуры - виртуального, компьютерного мысленного образа к разыгрыванию персонажа всеми физиологическими средствами человека. Здесь система Станиславского стала соединятся с ролевыми играми живого действия под названием "LARP". Метод Станиславского универсален и работает в ролевых играх живого действия не хуже, чем в театре.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All
  • Technology for the Manipulation of Behavior
  • Техники манипуляций поведением
    • ВВЕДЕНИЕ
    • ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМЫ
    • ПСИХОДИНАМИЧЕСКАЯ КОММУНИКАЦИЯ
    • ВЫВОДЫ
    • СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ
    • REFERENCES

Access count: 55 
Last 30 days: 55

Detailed usage statistics