Details

Title PMS-systems in the hospitality industry: specifics of implementation // Technoeconomics: an international journal. – 2025. – Vol. 4, № 2. — С. 60-69
Creators Khamzina K. M. ; Voronova O. V.
Imprint 2025
Collection Общая коллекция
Subjects Экономика ; Математическая экономика. Эконометрика ; Сервис. Бытовое обслуживание ; hotel industry ; digital technologies ; PMS systems ; hotel business ; cloud-based PMS ; automated management systems ; гостиничная индустрия ; цифровые технологии ; PMS-системы ; гостиничный бизнес ; облачные PMS ; автоматизированные системы управления
UDC 330.4 ; 640.41
LBC 65в631 ; 65.432
Document type Article, report
File type PDF
Language English
DOI 10.57809/2025.4.2.13.6
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\76791
Record create date 9/3/2025

Allowed Actions

Read Download (0.5 Mb)

Group Anonymous
Network Internet

This article aims to assess the specifics and key properties of PMS-systems in order to evaluate the prospects for their adoption in the hospitality industry. In the course of the research, the authors have reviewed the theoretical foundation of cloud-based PMS and studied the market for IT solutions available in the Russian Federation. They have also analyzed and classified the automated control systems of the hotel market and concluded that the implementation of cloud-based PMS systems and process automation can optimize hotel management and improve service quality. Based on these findings, it will be possible to design a project for the PMS-systems implementation with due consideration of the unique operational needs of hospitality industry.

Данная статья посвящена анализу особенностей и ключевых характеристик функционала PMS-систем с целью оценки перспектив их внедрения на предприятия индустрии гостеприимства. В ходе исследования авторами были рассмотрены теоретические основы облачных PMS решений, изучен рынок IT решений, актуальных на территории Российской Федерации на текущий момент, а также проанализированы и классифицированы доступные на рынке гостиничной индустрии предложения по автоматизированным системам управления. В результате, было установлено, что внедрение облачных PMS систем, а также автоматизация процессов могут способствовать оптимизации управления гостиничным предприятием и улучшить качество предоставляемых услуг. На основании полученных результатов в будущем возможно проектирование процесса внедрения PMS системы с учетом всех особенностей операционного управления предприятиями сферы гостеприимства.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All

Access count: 15 
Last 30 days: 15

Detailed usage statistics