Details

Title: Асинхронный частотно-управляемый двигатель с короткозамкнутым ротором мощностью 20 кВт, работающий для привода воздуходувки: бакалаврская работа: 13.03.02
Creators: Лысенков Василий Максимович
Scientific adviser: Ватаев Андрей Сергеевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт энергетики и транспортных систем
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: асинхронный двигатель; частотный преобразователь; частотное управление; индукция; воздушный зазор; рабочие характеристики; пусковые характеристики; asynchronous motor; induction; air gap; frequency converters; frequency control; working characteristics; starting characteristics
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 13.03.02
Speciality group (FGOS): 130000 - Электро- и теплоэнергетика
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-1041
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\32664

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Рассчитаны основные размеры асинхронного двигателя (высота оси вращения, внутренний диаметр статора, полюсное деление, размеры зубцовой зоны и воздушного зазора), электромагнитные параметры (линейная токовая нагрузка, плотность тока). Был произведен расчет магнитной системы, основных и добавочных потерь. На основании этих данных были рассчитаны рабочие и пусковые характеристики двигателя, а также выполнена оценка теплового состояния. Проанализирована работа асинхронного двигателя при различных частотах и выявлены их критические значения.

Calculated basic dimensions of the induction motor (the height of the axis of rotation, the inner diameter of the stator, pole pitch, the size of the tooth zone and the air gap), electromagnetic parameters (linear current-carrying capacity, current density). Has been produced calculation of the magnetic system, the basic and additional losses. Operating and starting characteristics of the engine have been calculated on the basis of these data, as well as the estimation of the thermal state. Has been analyzed the work of the induction motor at different frequencies and identified their critical values.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 361
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics