Details

Title Особенности самопрезентации подростков из неполных семей: дипломная работа: 05.07.06
Creators Вахнева Алёна Валерьевна
Scientific adviser Хороших Валерия Викторовна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2016
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects самопрезентация; вариативность; неполные семьи; подростки; self-presentation; variability; single-parent families; teenagers
Document type Specialist graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Specialist
Speciality code (OKSO) 05.07.06
Speciality group (OKSO) 050000 - Образование и педагогика
DOI 10.18720/SPBPU/2/v16-1302
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\33752
Record create date 11/15/2016

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Основной целью дипломной работы является выявление особенностей самопрезентационного поведения у подростков, воспитывающихся в неполных семьях. Результатом исследования стало подтверждение гипотезы о том, что дети из неполной семьи характеризуются меньшей гибкостью поведения, использованием защитной стратегии самопрезентации и преобладанием мотива избегания социального неодобрения.

The main purpose of the thesis is to identify features of self-presentation behaviors in teens being raised in single-parent families. The result of the study was the confirmation of the hypothesis that children from single-parent family are characterized by less flexible behaviour, using protective strategy of self-presentation and the predominance of the motive of avoiding social disapproval.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 145 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics