Details

Title: Формирование мероприятий по повышению конкурентоспособности предприятия ОАО «Компрессор»: бакалаврская работа: 38.03.02
Creators: Шишканинец Евгения Михайловна
Scientific adviser: Конников Е. А.
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: конкурентоспособность; маркетинговая политика; финансовое состояние; competitiveness; marketing strategy; financial condition
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-2446
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\34558

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В рамках данного исследования рассматривается вопрос повышения конкурентоспособности машиностроительного предприятия. В первой главе данной работы проводится анализ деятельности предприятия. Приводится краткая характеристика основной деятельности предприятия, приводится организационная структура, проводится анализ финансово-экономических показатели предприятия и в завершении, приводится общая характеристика отросли. В рамках второй главы данного исследования проводится анализ теоретических основ управления конкурентоспособность. Приводится понятие конкурентоспособности, его сущность, и факторы его определяющие. Далее приводятся основные методики оценки конкурентоспособности и пути повышения ее уровня. В третьей главе оценивается уровень конкурентоспособности объекта исследования при помощи методик, рассмотренных во второй главе, формулируются мероприятия, необходимые для повышения уровня конкурентоспособности и оценивается экономический эффект от их внедрения.

In this research examines the issue of increasing the competitiveness of the engineering enterprise. In the first chapter of this paper analyzes the activities of the enterprise. A brief description of the main activities of the enterprise is given the organizational structure, an analysis of economic and financial indicators of the company and finally, an overall characterization grown. In the second chapter of this study analyzes the theoretical foundations of competitiveness management. We present the concept of competitiveness, its essence and it's determining factors. The following are the basic methodology for assessing the competitiveness and ways to improve its level. The third chapter assesses the level of competitiveness of the object of study using the techniques discussed in the second chapter, formulated measures necessary to improve the competitiveness and the estimated economic impact of their introduction.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 608
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics