Details

Title Оптимизация использования парковочного пространства в условиях жилой застройки: магистерская диссертация: 08.04.01
Creators Дуванова Ирина Александровна
Scientific adviser Симанкина Татьяна Леонидовна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2016
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects Автостоянки ; Жилые здания ; инфраструктура ; паркинги
UDC 69.032:656.13.015(043.3)
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 08.04.01
Speciality group (FGOS) 080000 - Техника и технологии строительства
DOI 10.18720/SPBPU/2/v16-290
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\32261
Record create date 8/18/2016

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Магистерская диссертация посвящена решению проблемы организации необходимого парковочного пространства в условиях стесненной жилой застройки. Рассматриваются возможные варианты организации парковочного пространства, и производится выбор оптимального, с последующим проектированием в рамках строительства жилого комплекса. Произведен расчет социальной и экономической эффективности строительства выбранного паркинга при различных начальных условиях. В результате исследования доказана целесообразность использования данного типа подземно-наземных автостоянок на территории жилой застройки.

Master's thesis is devoted to solving the problem of organizing the necessary parking spaces in the conditions of the constrained residential area.Possible options of the organization of parking space are considered,and the choice optimum,and the projection for the construction of residential complex.Calculation of social and economic efficiency of construction of the selected parking is made under various entry conditions.As a result of research expediency of use of this type of underground and above ground parking lots in residential areas.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 513 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics