Details

Title: Разработка стратегии брендинга региона на примере Орловской области: бакалаврская работа: 42.03.01
Creators: Морякина Виктория Владимировна
Scientific adviser: Демидова Елена Николаевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: брендинг; стратегия; регион; имидж; развитие; продвижение; branding; strategy; region; image; development; advance
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 42.03.01
Speciality group (FGOS): 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-2939
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\35710

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования дипломного проекта являются теоретические основы формирования имиджа региона. Предмет исследования - имиджформирующие характеристики региона, а также субъекты и объекты регионального имиджмейкинга. Дипломный проект состоит из введения, трех глав, и заключения. Во введении обосновывается актуальность выбранной темы, формулируются цель и задачи исследования, указывается объект и предмет исследования. Первая глава посвящена исследованию теоретических вопросов территориального брендинга, в ней раскрываются понятие, сущность брендинга регионов, рассматриваются факторы, влияющие на выбор стратегии брендинга. Во второй главе проведен анализ инвестиционного климата и привлекательности территории. Приводится концептуальный элементный состав территориального бренда Орловской области. В третьей главе проводится оценка социально-экономического положения области, выделяются перспективные направления развития и рассматривается процесс формирования бренда и его продвижения. Заключение содержит основные выводы и предложения, направленные на повышение эффективности управления запасами.

Object of research of the degree project are theoretical bases of formation of image of the region. Object of research - image characteristics of the region, and also subjects and objects of regional image making. The degree project consists of introduction, three heads, and the conclusion.Relevance of the chosen subject is proved in introduction, the purpose and research problems are formulated, the object and an object of research is specified. Chapter 1 is devoted to research of theoretical questions of territorial branding, in it the concept, essence of branding of regions reveal, the factors influencing the branding strategy choice are considered. In chapter 2 the analysis of investment climate and appeal of the territory is carried out. The conceptual element structure of a territorial brand of the Oryol region is given.In a chapter 3 the area economic and social situation assessment is carried out, the perspective directions of development are allocated and process of formation of a brand and its advance is considered. The conclusion contains the main conclusions and offers directed to increase of effective management of stocks.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 132
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics