Details
Title | Оценка конкурентоспособности предприятия в условиях рыночной экономики (на примере ООО «Эталон»): бакалаврская работа: 38.03.02 |
---|---|
Creators | Мокшин Павел Александрович |
Scientific adviser | Кочергин Е. И. |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли |
Imprint | Санкт-Петербург, 2016 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | конкуренция ; конкурентоспособность ; эффективность ; competition ; competitiveness ; efficiency |
Document type | Bachelor graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Bachelor |
Speciality code (FGOS) | 38.03.02 |
Speciality group (FGOS) | 380000 - Экономика и управление |
DOI | 10.18720/SPBPU/2/v16-3088 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | RU\SPSTU\edoc\35369 |
Record create date | 12/29/2016 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
На основе анализа финансово-хозяйственной деятельности организации и оценки ее конкурентоспособности показано, что в ООО «Эталон» имеются проблемы, связанные с сезонными колебаниями загрузки номерного фонда при недостаточно активных рекламных кампаниях в сезоны низкого спроса; низкие темпы роста выручки и прибыли, которые с учетом инфляции, обесценивают доходы; небольшое количество дополнительных услуг. Для решения выявленных проблем разработана программа мероприятий по повышению конкурентоспособности. Проверка экономической эффективности показала целесообразность ее внедрения.
On the basis of the analysis of financial and economic activity of the organization and an assessment of her competitiveness it is shown that in LLC Etalon there are problems connected with seasonal fluctuations of loading of a number of rooms at insufficiently active advertizing campaigns during seasons of low demand; low growth rates of revenue and profit which taking into account inflation, depreciate the income; small amount of additional services. The program of actions for competitiveness increase is developed for the solution of the revealed problems. Check of economic efficiency has shown expediency of her introduction.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 931
Last 30 days: 0