Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данный дипломный проект посвящен изучению эффективности применения активных методов обучения с использованием информационно-коммуникационных технологий при обучении иностранному (английскому) языку студентов технических вузов. Работа включает в себя введение, две главы, выводы по главам, заключение, список использованной литературы и приложения. Во введении обосновывается актуальность выбранной темы, а также приводится объект и предмет исследования, цели и задачи работы. Первая глава раскрывает содержание понятия «активные методы обучения», их реализацию в обучении иностранным языкам, а также применение информационно-коммуникационных технологий в учебном процессе. Вторая глава посвящена разработке и апробации авторского комплекса упражнений, разработанного посредством применения ресурсов и элементов курса в LMS Moodle, анализу результатов экспериментальной проверки его эффективности. В заключении представлены выводы по проделанной работе и подведены итоги исследования.
The graduation paper is dedicated to the problem of applying information and communication technology in teaching English as a foreign language to technical university students by means of active learning methods.The research work includes an introduction, two chapters, conclusion, a list of references and appendices. The introduction deals with the relevance of the theme; the object and the subject of the diploma paper, its aim and objectives. The first chapter describes the concepts of active learning methods, aspects of their implementation in foreign language teaching, and the use of information and communication technology (ICT) in education. The second chapter considers the design of the e-learning course tasks and assignments for technical university students. The tasks are located in LMS Moodle. We also provide the analysis of practical application of our e-learning course. In conclusion, we present the outcomes of the research.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 487
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |