Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данный дипломный проект посвящен способам повышения мотивации к изучению английского языка у студентов технических ВУЗов с использованием открытых интернет-ресурсов. Работа состоит из введения, двух глав, заключения, списка использованных источников и приложений. Во введении обосновывается актуальность выбранной темы, указывается объект и предмет исследования, формулируются его цель и задачи. В первой главе раскрываются такие понятия как мотивация, виды мотивации и способы её повышения, а также анализируются способы повышения мотивации применительно к процессу обучения иностранному языку в Вузе. В данной главе также описываются средства ИКТ, применяемые в обучении, в частности при обучении английскому языку. Вторая глава посвящена экспериментальной проверке использования открытых интернет-ресурсов для повышения мотивации к изучению английского языка у студентов технических ВУЗов. В ней рассматриваются принципы и критерии отбора содержания, средств и методов обучения; представлено описание экспериментальной проверки использования открытых интернет-ресурсов для повышения мотивации к изучению английского языка у студентов технических ВУЗов.
The graduation paper is dedicated to using open Information and Communication Technology (ICT) resources in teaching English to increase motivation of technical university students. The paper consists of an introduction, two chapters, a conclusion, a list of references and appendices. The introduction describes the relevance of the theme, the object and the subject of the research, the aim and objectives. The first chapter deals with the concept of motivation, different types of motivation, and the means of increasing motivation for learning English as a foreign language (EFL) in technical universities. This chapter also describes using ICT in education and in teaching English in particular. The second chapter concerns practical application of using open ICT resources in teaching EFL to increase motivation of technical university students. It contains the principles and criteria of content selection, teaching aids and methods selection. This chapter also contains the description and analysis of the set of exercises based on open ICT resources.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 371
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |