Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Объектом исследования являются отбойно-швартовные палы Прибалтийского судостроительного завода Янтарь в г. Калининград. Актуальность работы. Разработка проекта реконструкции отбойно-швартовных палов вызвана перспективами их использования при строительстве новых судов на заводе Янтарь. Обеспечение безопасности процессов стыковки, швартовки и штормового отстоя плавдока является актуальной задачей имеющей практическую значимость. Цель работы - разработать технические и конструктивные решения по отбойно-швартовным палам с учетом особенностей реконструируемого объекта. Основанием для работы являются результаты обследования их технического состояния. Для достижения поставленной цели были рассмотрены два возможных варианта конструкции: отбойно-швартовные палы на свайном основании и конструкции в виде цилиндрических ячеек из плоского стального шпунта. Для каждого из предложенных вариантов конструкции были произведены необходимые расчеты в соответствии с действующими нормами проектирования, в результате которых определены основные габариты конструкции, подсчитаны объемы работ, а также выполнен локальный сметный расчет. В работе использовались расчетные методы, изложенные в строительных нормах правилах, а также программные комплексы "САПР Гидротехника", SCAD Office, Программа VESSELN.
The object of the study are fender-mooring bollards of the Baltic shipbuilding plant Yantar in Kaliningrad, Russia. The relevance of the work. Development of the reconstruction project demolition-mooring bollards caused by prospects of their use in the construction of new ships in the factory amber. Security processes of docking, mooring and storm-sludge of a floating dock is an actual problem of practical relevance. Purpose - to develop technical and design solutions for pneumatic-mooring bollards with the features of the reconstructed object. The Foundation of the work are the results of the inspection of their technical condition. To achieve this goal, we considered two possible designs: striker-mooring bollards on pile Foundation and design in the form of cylindrical cells in flat steel pile. For each of the proposed variants of the design were made the necessary calculations in accordance with current design standards, which identifies the main dimensions of construction, estimated volumes of works and performed a local estimate. We used the calculation methods set out in the construction standards rules, as well as software systems, "CAD in Hydraulic engineering, SCAD Office, the Program VESSELN.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 461
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |