Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Объект исследования - формирование эстетически выразительной предметно-пространственной среды, способствующей развитию игровой индустрии браузерных игр. Цель работы - разработка технологии текстурирования игровой локации для браузерных игр (Vectordisplacement). Предмет исследования - технологии текстурирования, как одна из сторон эстетически выразительной предметно-пространственной среды. В процессе работы проводились информационно-технологические исследования текстурирования и оптимизации модели для браузерных игр, проведено исследование предпочтений целевой аудитории в восприятии реалистичности браузерных игр. Научная новизна проекта. Проведенное анкетирование показало, что браузерные игры пользуются наименьшим спросом в сравнении с конкурентными клиентскими и оффлайн-пк играми. В результате сравнительного анализа методов текстурирования выявлен наиболее оптимальный метод - VectorDisplacement. Разработана и применена на практике технологияVectorDisplacement для создания рельефа модели для браузерных игр. В результате исследования была подтверждена актуальность использования алгоритма для создания выразительного визуального создания локации для браузерных игр при помощи технологии Vectordisplacement и визуализатора Vray 3.02.
The object of study - the formation of an aesthetically expressive object-spatial environment conducive to the development of the gaming industry browser games. The work purpose - development of technology for texturing game locations for browser games (Vector displacement). Subject of research - technology texturing, as one side of an aesthetically expressive object-spatial environment. In the process the work was carried out information technology research texturing and model optimization for browser games, the study of the preferences of the target audience in the perception of realism of browser games. The scientific novelty of the project. Conducted a survey showed that browser games are the least in demand compared to the competitive client and offline PC games. As a result of the comparative analysis of methods of texturing the most optimal method for Vector Displacement. Developed and implemented technology Vector Displacement to create the terrain model for the browser games. The study confirmed the relevance of the use of the algorithm to create an expressive visual design of the location for browser-based games using the technology of Vector displacement and Visualizer Vray 3.02.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 521
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |