Details

Title: Simulation of obstacle detection and braking of a car equipped with a video camera: магистерская диссертация: 09.04.01
Creators: Гхоус Мадхурима
Scientific adviser: Малыхина Галина Федоровна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт компьютерных наук и технологий
Imprint: Санкт-Петербург, 2017
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Автомобили — Оборудование; Автомобильные тормоза; Моделирование
UDC: 629.33.02-592(043.3); 519.876.5:621.396.969.36(043.3)
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: English
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 09.04.01
Speciality group (FGOS): 090000 - Информатика и вычислительная техника
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v17-2592
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\44265

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

In today's rapidly operational world, automobiles are facing challenges in terms of having to survive road accidents, rising traffic, bad road-conditions and high/express ways. Brake systems play an essential part in controlling the vehicle speed while evading road accidents. The traditional brake systems consist of basically an actuator, transmission and frictional parts. This system is difficult for manipulated control by the driver during unexpected and panic braking situations. In particular road and environmental conditions, it requires certain skill to have guarded and effective brake control, which is always not possible from all drivers. A prevalent phenomenon known as wheel locking is during panic braking and this will cause vehicle skidding resulting in injuries and road accidents.

В сегодняшнем быстро развивающемся мире автотранспортных средств, сталкиваются с трудностями в плане того, чтобы избежать дорожно-транспортных происшествий, растёт трафик, плохие дорога условия и скоростные трассы. Тормозные системы играют важную роль в контроле скорости автомобиля при уклонении от дорожно-транспортных происшествий. Традиционные тормозные системы в основном состоят из привода, коробки передач и фрикционных частей. Этой системой сложно манипулировать, управлять водителю во время неожиданных ситуаций и экстренного торможения. В частности, в сложных дорожных и климатических условиях она требует определённых навыков, которые охраняли и эффективного тормозного управления, которое не всегда возможно для водителя.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • Title_Page_Madhurima
  • Task_Page_Madhurima
  • MasterThesisMadhurima.pdf

Usage statistics

stat Access count: 231
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics