Details
Title | Бизнес-проектирование коммерческой деятельности на региональном цветочном рынке: магистерская диссертация: 38.04.06 |
---|---|
Creators | Самохина Елена Николаевна |
Scientific adviser | Кириллова Т. В. |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли |
Imprint | Санкт-Петербург, 2016 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | бизнес-план ; цветочный рынок ; торговые предприятия ; business plan ; flower market ; trading companies |
LBC | 65.291.231.1я031 ; 65.422.528-803я031 |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 38.04.06 |
Speciality group (FGOS) | 380000 - Экономика и управление |
DOI | 10.18720/SPBPU/2/v17-637 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | RU\SPSTU\edoc\37205 |
Record create date | 3/6/2017 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Диссертация состоит из трех глав, введения, заключения и содержит 135 страниц, в том числе 19 рисунков, 29 таблиц. Список литературы содержит 50 наименований. Во введении обоснована актуальность тем диссертационного исследования, обозначены цель, объект и предмет, поставлены задачи. Цель магистерской диссертации состоит в разработке бизнес-плана открытия нового предприятия на региональном цветочном рынке. В работе рассмотрены теоретические аспекты бизнес-планирования: роль, цель, этапы и структура бизнес-плана, исследован рынок цветочной продукции России и города Санкт-Петербурга. Проработаны основные разделы бизнес-плана: организационный план, финансовый план, план продаж. Обоснована экономическая эффективность и рассчитана окупаемость цветочного салона.
The thesis consists of three chapters, introduction, conclusion, and contains 138 pages, including 19 drawings, 29 tables. The bibliography contains 50 names. In the introduction justified the relevance of the dissertation research, the aim, object and subject, tasks. The purpose of the master thesis is to develop a business plan, start a new business on a regional flower market. The paper discusses the theoretical aspects of business planning: the role, purpose, stages and structure of the business plan, researched market floral products to Russia and the city of St. Petersburg. Designed the main sections of a business plan: organizational plan, financial plan, sales plan. Proved the economic efficiency and the calculated payback of the florist shop.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 139
Last 30 days: 0