Details

Title Связь маркетинга и процесса управления жизненным циклом (PLM) при разработке инновационной продукции: магистерская диссертация: 38.04.02
Creators Игнатьева Оксана Сергеевна
Scientific adviser Салкуцан С. В.
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2016
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects PLM ; рынок судовой трубопроводной арматуры ; инновационный продукт ; marine valves market ; innovative produkt
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/2/v17-850
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\37429
Record create date 3/14/2017

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В магистерской диссертации был рассмотрен процесс управления жизненным циклом (PLM) разрабатываемого типоряда судовой трубопроводной арматуры и роль отдела маркетинга на каждом этапе в данном процессе. Рассчитана экономическая эффективность применения процесса PLM при разработке инновационного продукта.

In Master's thesis it would be considered the process of the product lifecycle management (PLM) during marine valves series development and the marketing department importance were analyzed at every step of this process. In addition, the economic effect of the PLM process implementation during innovative products development was measured.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 1209 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics