С 17 марта 2020 г. для ресурсов (учебные, научные, материалы конференций, статьи из периодических изданий, авторефераты диссертаций, диссертации) ЭБ СПбПУ, обеспечивающих образовательный процесс, установлен особый режим использования. Обращаем внимание, что ВКР/НД не относятся к этой категории.

Details

Title: The influence of emotions on decision-making in B2C markets: выпускная квалификационная работа магистра: 38.04.02 - Менеджмент ; 38.04.02_30 - Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа на иностранном языке)
Creators: Cheremushkina Valeria Vyacheslavovna
Scientific adviser: Лукашевич Никита Сергеевич
Other creators: Лукашевич Никита Сергеевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2018
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Принятие решений; эмоции; процесс принятия решения о покупке; маркетинг; покупательское решение
UDC: 519.816
LBC: 88.571.4; 65.291.3
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: English
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Рецензия
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v18-4993
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение)

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

This master thesis is devoted to the study of the influence of emotions on the decision-making process in B2C markets. The subject of the study are the emotional states of a person who make a purchase or refuse to make a purchase. In this paper, is examined work on the effect of emotions on decision-making, attempts to take into account and analyze the emotional factor of decision-making. The main lines of reasoning of researchers taking into account the emotional component of consumer behavior are presented. As a result of the work, were identified emotions, which have the strongest influence on the decision to purchase, was assessed degree of their influence. The results of the influence of positive and negative emotions on purchasing decisions were revealed.

Данная магистерская работа посвящена исследованию влияния эмоций на процесс принятия решения о покупке на B2C рынках. Объектом исследования являются эмоциональные состояния человека, которые подталкивают или отводят его от совершения покупки. В данной работе были рассмотрены работы по теме влияния эмоций на принятие решений, попытки учета и анализа эмоционального фактора принятия решений. Приведены основные линии рассуждения исследователей, учитывающих эмоциональную составляющую покупательского поведения. В результате работы были определены эмоции, наиболее влияющие на принятие решения о покупке, оценена степень их влияния. Были выявлены результаты влияния положительных и отрицательных эмоций на покупательские решения.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users Read
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • Директор Высшей школы управления и бизнеса
  • д.э.н., профессор
    • ВЫПУСКНАЯ КВАЛИФИКАЦИОННАЯ РАБОТА МАГИСТРА
  • Director of Graduate School of Management and Business
  • DEconSc, Professor
  • __________________ I.V. Ilin
  • «____»______________ 2018 y.
    • MASTER’s GRADUATE QUALIFICATION WORK
    • THE INFLUENCE OF EMOTIONS ON DECISION-MAKING IN B2C MARKETS
  • УТВЕРЖДАЮ
  • Директор Высшей школы управления и бизнеса
  • д.э.н., профессор
  • ________________ И.В. Ильин
  • «____»______________ 2018 г.
  • Задание принял к исполнению «___»_________2018г.
  • INTRODUCTION
  • 1 THE DEFINITION OF EMOTIONS
    • 1.1 Functions of emotions
    • 1.2 Basic human emotions
    • 1.3 Atlas of emotions
  • 2 EMOTIONS IN CONSUMER DECISION-MAKING PROCESS
    • 2.1 Methods for evaluating alternatives
    • 2.2 Consumer decision rules
    • 2.3 Kano model
    • 2.4 Emotions in decision-making process
    • 2.5 Emotions in consumer decision-making process
    • 2.6 Factors of emotional motivation
  • 3 RESEARCH OF THE ROLE OF EMOTIONS IN DECISION-MAKING
    • 3.1 Hypothesis
    • 3.2 The setting of research
    • 3.3 Results of the survey
    • 3.4 Degree of emotion influence on decision-making
  • CONCLUSION
  • REFERENES
  • APPENDIX A

Usage statistics

stat Access count: 43
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics