Details

Title Improving the competitiveness of the Russian Federation by innovative marketing methods: выпускная квалификационная работа магистра: 38.04.02 - Менеджмент ; 38.04.02_29 - Конкуренция на глобальном рынке: инновации и развитие бизнеса
Creators Khairutdinova Anzhelika Rimovna
Scientific adviser Розова Наталья Константиновна
Other creators Дубгорн Алиса Сергеевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2018
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects конкурентоспособность страны ; инновационный потенциал ; инновационный маркетинг ; маркетинг страны ; коммуникации
LBC 65.9(2Рос)-984
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language English
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
Links Отзыв руководителя ; Рецензия
DOI 10.18720/SPBPU/2/v18-5490
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\58498
Record create date 11/30/2018

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

The object of the study is the competitiveness of the Russian Federation and its innovative activity at the macroeconomic level. The purpose of the final qualifying work is to analyze factors of innovation development and to improve the competitiveness of the Russian Federation through the analysis of world rankings. In the course of the analysis of the world rankings that reflect competitiveness, a comparative analysis was conducted with five countries that occupy the top country positions in the international rankings. The dynamic of changes in the country's positions was analyzed over the years. The results of the analysis are presented graphically. Considering the targets that were set up by the government in the document «strategy of innovative development until 2020» and the official indicators that described the current situation, I performed a comparative analysis. Based on the analysis that I did from the document i found weaknesses that require improvement and recommendations were formulated to improve the competitiveness of the country by innovative marketing methods. The instruction is given in accordance with the innovative marketing tools, for its possible further implementation. The implementation of measures to improve competitiveness will lead to an improvement in the business image of the country as an innovative state.

Объектом исследования является инновационная деятельность Российской Федерации на макро уровне. Целью выпускной квалификационной работы является анализ факторов и повышение конкурентоспособности Российской Федерации через анализ мировых рейтингов. В ходе анализа мировых рейтингов, отражающих конкурентоспособность, был проведен сравнительный анализ с пятью странами, занимающими топ места в международных рейтингах. А также была проанализирована динамика изменений позиций страны по годам. Результаты анализа представлены графически. На основе анализа документа «Стратегия инновационного развития до 2020 года» были рассмотрены целевые показатели документа, а также был проведен сравнительный анализ показателей на текущий период. На основании слабых мест «Стратегии инновационного развития до 2020 года», требующих улучшения, были сформулированы рекомендации для повышения конкурентоспособности страны методами инновационного маркетинга. Приведена инструкция, в соответствии с инструментами инновационного маркетинга, для возможной дальнейшей ее реализации. Реализация мер по повышению конкурентоспособности приведет к повышению делового имиджа страны, как инновационного государства.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 44 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics