Details

Title: International entrepreneurship:The case of Russia: [учебное пособие]
Creators: Хижняк Владимир Дмитриевич
Organization: Санкт-Петербургский государственный политехнический университет
Imprint: St. Petersburg, 2012
Collection: Учебная и учебно-методическая литература; Общая коллекция
Subjects: международное предпринимательство; международная экономика; внешнеэкономическая деятельность России
LBC: 65.59(2Рос)я73
Document type: Tutorial
File type: PDF
Language: English
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение)

Allowed Actions: Read Download (2.6 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

This manual is developed for students of business colleges who seek to enhance their knowledge of international entrepreneurship. The manual is designated for students who are acquainted with fundamentals of management, marketing and finance. The major objective of this manual is to demonstrate to students the range of opportunities for international entrepreneurial activity, to familiarize them with the basic concepts and ideas of international entrepreneurship, and to consider major barriers for doing business abroad as exemplified by difficulties in the Russian transitional market. With reference to a specific country, demonstrations will be offered on how to establish new ventures, transact export and import operations, execute marketing and sales, and communicate with clients and partners. This will help students become effective entrepreneurs, investors, managers and consultants while conducting international business operations.This manual involves the careful examination of key elements of international entrepreneurship: intention and general characteristics; legal, technological, political, ethical and social aspects; motivations to expand globally; and traits and competences of international entrepreneurs. The manual examines the Russian marketplace in a global context and the efforts of the Russian government to stimulate foreign investments. Specific topics the manual covers include: forms of international business, business opportunity identification and assessment, establishment of a legal presence in Russia, opportunities and barriers to international trade, procurement of financial resources and labor, marketing and sales, settlement of conflicts and risk insurance. The manual also thoroughly examines the Russian business culture.

Данное учебное пособие разработано для студентов менеджерских специальностей, стремящихся расширить свои знания в сфере международного предпринимательства. Пособие предназначено для студентов старших курсов, знакомых с основами менеджмента, маркетинга и финансов. Основная цель пособия - показать студентам возможности по осуществлению международной предпринимательской деятельности, ознакомить их с основными концепциями и идеями международного предпринимательства, на примере динамично развивающегося российского рынка рассмотреть основные трудности при ведении бизнеса за рубежом, и каким образом можно преодолевать их. На примере конкретной страны показать, как можно учреждать новый бизнес, осуществлять импортные и экспортные операции, маркетинг и продажи, коммуникации с клиентами и партнёрами. Всё это поможет студентам быть успешными предпринимателями, инвесторами, менеджерами и консультантами при осуществлении международных деловых операций.В пособии рассматривается понятие международного предпринимательства, сущность, формы и общая характеристика международной предпринимательской деятельности; общие правовые, технологические, политические, этические и социальные аспекты международного предпринимательства, а также мотивация заниматься международным бизнесом и необходимые международные компетенции у предпринимателей. Исследуется роль российского рынка в глобальном контексте и меры правительства по привлечению иностранных инвесторов. На примере России рассматриваются возможности по организации международного бизнеса, учреждения самостоятельной фирмы, представительства или филиала компании. Исследуется порядок организации импорта и экспорта, привлечения финансовых средств, маркетинга и продаж. В пособии рассматриваются также вопросы налогообложения, привлечения рабочей силы, разрешения коммерческих споров и страхования бизнес-рисков. Подробно исследуются особенности бизнес-культуры.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users Read Print Download
-> Internet Anonymous Read Print Download

Table of Contents

  • Principal Taxes and Tax System
    • Principal Taxes and Tax System

Usage statistics

stat Access count: 2330
Last 30 days: 6
Detailed usage statistics