Details

Title: Исследование возможностей повышения привлекательности печатного рекламно-информационного издания на основе иллюстрирования его в технике акварели: выпускная квалификационная работа магистра: 09.04.03 - Прикладная информатика ; 09.04.03_05 - Прикладная информатика в компьютерном дизайне
Creators: Медведева Анна Александровна
Scientific adviser: Коваленко Геннадий Васильевич
Other creators: Гаврилова Мария Евгеньевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт компьютерных наук и технологий
Imprint: Санкт-Петербург, 2018
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Вычислительные машины электронные персональные — Программы прикладные; Машинная графика; Книга — Оформление; рекламно-информационное издание; иллюстрация; компьютерная верстка; перцептивное пространство; акварель; принципы иллюстрирования
UDC: 004.91:655.25(043.3); 655.262.2.027:004.9(043.3)
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 09.04.03
Speciality group (FGOS): 090000 - Информатика и вычислительная техника
Links: Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2018/vr/vr19-396
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\644

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования является иллюстрирование рекламно-информационных изданий. Цель исследования – повышение привлекательности печатного рекламно-информационного издания на основе иллюстрирования его в технике акварели. В ходе работы выявлено, что существуют возможности расширения оформительских средств при разработке рекламно-информационных изданий. Применение в иллюстрациях акварели вместо традиционных инфографики и фотографии положительно влияет на общую привлекательность рекламно-информационного издания, адресованного зрелой образованной аудитории, стремящейся к духовному росту. Акварельные иллюстрации рекомендуются для использования в рекламных листках, буклетах и каталогах, а также в сувенирной продукции турфирм и паломнических служб.

The subject of the study is illustration techniques used in printed advertising and information publications. This work evaluates and explores ways of expanding the range of illustration techniques used in printed advertising and information publications, to enhance their appeal and information content. The study identified a specific audience which responds better to traditional hand-painted artistic illustrations rather than contemporary graphic design and photography. It was found that people comprising this group generally tend to be older, better educated and more mature than an average younger consumer of advertising material. The conclusions suggest that for this particular audience traditional watercolour and pen-and-ink hand-drawn illustrations may become more effective in printed advertising and information publications. It is therefore recommended that hand-drawn watercolour and pen-and-ink illustrations are used more widely in advertising printed publications, booklets, catalogues and souvenir production.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 99
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics