Details

Title: Анализ влияния экономики совместного потребления на развитие туризма: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_36 «Инновационное предпринимательство (международная образовательная программа)»
Creators: Пахомова Полина Максимовна
Scientific adviser: Хватова Татьяна Юрьевна
Other creators: Трыков Алексей Валерьевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: экономика совместного потребления; шэринговая экономика; новые бизнес модели; онлайн-платформа; каршэринг; факторный анализ; economy of collaborative consumption; sharing economy; new business models; online-platform; carsharing; factor analysis
LBC: 65.433
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-1945
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\18008

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования является сектор туризма в экономике. Предметом исследования является феномен экономики совместного потребления и ее влияние на туризм. Основная цель работы - оценить влияние экономики совместного использования на туризм. Первая глава раскрывает теоретическое вопросы экономики совместного потребления. В главе были представлены основы экономики совместного потребления и ее типы. Также, в первой главе обсуждались основные факторы появления шэринговой экономки и популярные онлайн – платформы. Вторая глава раскрывает роль экономики совместного потребления в секторе туризма. Были описаны два сегмента экономики совместного потребления, которые оказывают набольшее влияние на туризм: сектор размещения и сектор транспорта. Третья глава посвящена исследованию экономики совместного потребления на туризм. Было проведено исследование, целью которого является понимание осведомлённости людей о данном феномене и их отношение к шэринговым онлайн - платформам, как в общем так и в сфере туризма, в частности. Основными инструментами для проведения и анализа исследования были факторный и дискриминантный анализ.

The object of the research is tourism industry. The subject of the research is the phenomenon of the sharing economy and its effect on the tourism industry. The main objective of the work is to estimate the effect of the sharing economy on tourism. The first chapter represents theoretical issues of economy of collaborative consumption. There are presented its foundational cores and types. Main factors of emergence of the sharing economy, products and services, which online – platforms provide, have been discussed in the first chapter as well. The second chapter disclose the role of sharing economy in the tourism sector. There were described two segments of the sharing economy that had greater effect on tourism: accommodation sector and transportation sector. The third chapter is devoted to empirical research of the effect of the sharing economy on tourism. It was made and analyzed the survey made to understand the awareness of people and their attitude to the sharing economy platforms in common, and on tourism in particular. There were used factor and discriminant analysis to see what factor are essential in using sharing economy and what factor divide the demand on sharing economy on high and low.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics