Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Разработана гидромеханическая трансмиссия для автомобиля с приводом на задние колеса. Расчетная мощность двигателя 74 кВт. Трансмиссия включает в себя комплексный гидротрансформатор, планетарную коробку передач, обеспечивающую пять передач вперед и одну назад, главную передачу, межколесный дифференциал и ведущие валы на привод задних колес. Коробка передач, скомпонованная в одном картере с гидротрансформатором, имеет фланцевое соединение с двигателем. Выходной вал коробки передач имеет фланцевое соединение с карданным валом. Трансмиссия имеет гидравлическое управление, предусмотрена блокировка гидротрансформатора. Выполнен синтез схемы коробки передач с двумя степенями свободы. За счет добавления второй блокирующей муфты получили схему коробки передач с тремя степенями свободы. Произведен кинематический расчет полученной схемы. Выполнен поверочный тяговый расчет автомобиля, определены тяговая и разгонная характеристики. Основные детали трансмиссии – зубчатые передачи, валы, шлицевые соединения, подшипники, фрикционные элементы.
Hydromechanical transmission for a class D passenger car with rear-wheel drive is developed. Design power of the engine is 74 kW. The transmission includes a complex torque converter, planetary gearbox, which provides five forward and one reverse gears, the main gear and inter-axle differential. The gearbox has a flange connection with the engine through an intermediate plate and is located in the underhood of the car. The transmission is hydraulically controlled and the torque converter is envisaged to be locked. There is a design calculation of the transmission, synthesis of the gearbox scheme with three degrees of freedom. Its kinematic and power calculations are made. There is a verification traction calculation of the car, traction and acceleration characteristics are determined. The main transmission parts: gears, splines, shafts, bearings and friction.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 52
Last 30 days: 7 Detailed usage statistics |