Details

Title: Исследование кросс-культурных барьеров в российско-аргентинском деловом сотрудничестве: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_30 «Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа)»
Creators: Родригес Альмарас Паула
Scientific adviser: Козлов Александр Владимирович
Other creators: Трыков Алексей Валерьевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Аргентина; Россия; культура; управление; торговля; бизнес; Argentina; Russia; culture; management; trade; business
LBC: 71.045; 65.428.8
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-2032
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\18010

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Существует широкая библиография о межкультурном бизнесе и управлении, однако мало что было написано о том, как межкультурные различия влияют на коммерческие отношения между двумя странами. Поэтому изучение аргентинско-российский случая представляет особый интерес. Цель этого исследования – изучить проблему кросс-культурных барьеров в российско-аргентинском деловом сотрудничестве и дать рекомендации по снижению этих барьеров. Результаты исследования будут способствовать улучшению способов установления коммерческих отношений и развитию взаимовыгодных торгово-экономических связей между странами, с различными экономическими интересами и взаимодополняющими экономиками, но с учетом культурных переменных, предложены Г. Хофштеде и были недостаточно изучены в данном контексте. Для достижения этой цели были проведены подробные интервью, чтобы определить, какие препятствия были для аргентинцев, особенно с учетом культурных барьеров в бизнесе, для выхода на российский рынок и наоборот. Кроме того, широкая библиография была тщательно изучена, чтобы сформировать теоретическую основу для отображения и объяснения проблемы исследования.

There is a wide bibliography about cross-cultural business and management, however, little was written about how cross-cultural differences impact in the commercial relationships between two countries. In this occasion, the Argentine-Russian case will be studied. The aim of this research is to shed some light on this problem so little investigated. By gaining knowledge about this issue, this research may improve how the commercial relations are established, not by changing the focus in other relevant areas that make possible to countries to commerce, such as economic interests or complementary economies, but by taking into consideration other variables that were very little studied before. In order to accomplish this objective in depth interviews were conducted to identify which were the obstacles for Argentineans, especially into account cultural barriers in business, to entry in the Russian market and vice-versa. Moreover, the wide bibliography was carefully studied in order to set a theoretical framework to depict and explain the research problem.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • УТВЕРЖДАЮ
  • ЗАДАНИЕ
  • INTRODUCTION
  • 1 THEORETICAL FRAMEWORK
  • 1.1 Trying to define culture
  • 1.2 Analysis of the different theories in cross-cultural management
  • 1.2.1 George Murdock cultural universals theory (1945)
  • 1.2.2 Milton Rokeach Terminals value theory (1973)
  • 1.2.3 Edward Hall high and low context typologies (1976)
  • 1.2.4 Richard Lewis typology of linear, multi and reactive cultures (1996)
  • 1.2.5 Fons Trompenaaars cultural dilemmas theory (2003)
  • 1.2.6 Richard Gesteland typologies deal and relationship focus (2012)
  • 1.3 The two major theories in cross-cultural management studies
  • 1.3.1 Hofstede’s cultural dimensions theory
  • 1.3.2 GLOBE project cultural dimensions theory
  • 1.4 Argentine and Russian traits
  • 1.4.1 Russian traits according to Hofstede
  • 1.4.2 Argentine traits according to Hofstede
  • 1.4.3 Argentine and Russian traits according to other theories
  • 1.5 Conclusion of the first chapter
  • 2 COMMERCIAL RELATIONS BETWEEN ARGENTINA AND RUSSIA
  • 2.1 Overview of Argentina and Russia
  • 2.2 Historical Background
  • 2.3 Current trade
  • 2.4 Agreements to foster trade
  • 2.5 Conclusions of the second chapter
  • 3 METHODOLOGY
  • 3.1 In-Depth Interviews as the qualitative method chosen
  • 3.2 Preparation of the interview
  • 3.3 Data analysis
  • 3.4 Reliability and Validity of the Research
  • 3.5 Conclusion of the third chapter
  • 4 CULTURE AND TRADE, DATA ANALYSIS AND RECOMMENDATIONS FOR RUSSIAN-ARGENTINE BUSINESSPERSONS
  • 4.1 Theoretical cultural impact in trade.
  • 4.2 In-Depth Interviews analysis
  • 4.3 Argentine business analysis results who trade with Russians
  • 4.4 Russian business analysis results who trade with Argentines
  • 4.5 Summary of the results
  • 4.6 Conclusions of the fourth chapter
  • 4.7 Recommendations
  • CONCLUSIONS
  • REFERENCE LIST
  • APPENDIX A
  • APPENDIX B

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics