Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью данного исследования является изучение маркетинговой деятельности внешнеторговой компании. Объектом исследования является внешнеторговая компания рынка мебели и товаров для дома. Предмет исследования – управление маркетинговой деятельностью внешнеторговой компании. В данной работе в первую очередь были рассмотрены теоретические основы маркетинговой деятельности компании, ее цели и задачи. С целью анализа процесса управления маркетинговой деятельностью внешнеторговой компании было проведено исследование макро и микросреды компании с помощью SWOT и PEST анализа, а также выявлены основные конкуренты. На основе полученных данных определены сильные и слабые стороны компании. Для повышения эффективности управления маркетинговой деятельностью были разработаны такие рекомендации как, усиление стратегии «зеленого маркетинга», разработка имиджевой рекламы для привлечения потребителей, открытие новых точек продаж, расширение комплекса предоставляемых услуг. Также был проведен расчет эффективности предложенных мероприятий. Данное исследование позволило определить основные направления управления маркетинговой деятельностью внешнеторговой компании.
The purpose of this research is to study the marketing activities of a foreign trade company. The object of the study is a foreign trade company of the furniture and household products market. The subject of the research is the marketing management of a foreign trade company. In this research, first of all, the theoretical foundations of the company's marketing activities, goals and objectives were considered. In order to analyze the process of marketing management of a foreign trade company, a study was conducted of the company's macro and microenvironment using SWOT and PEST analysis, and main competitors were identified. Based on the received data, the strengths and weaknesses of the company are identified. To improve the effectiveness of marketing management, such recommendations were developed as strengthening the strategy of “green marketing”, developing the image of advertising to attract consumers, opening new sales points, expanding the range of services. In addition, the calculation of the effectiveness of the proposed activities was carried out. This study allowed determining the main directions of marketing management of a foreign trade company.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 80
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |