Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Одним из современных трендов в организации деятельности ритейлера нацелен на привлечение потребителя путем принятия на торгующую организацию проблем, связанных неисправностями товаров в период гарантийного срока эксплуатации и связанных с этим рисков и издержек при взаимодействии с производителями. Так в данной парадигме требуется более тщательно формировать ассортимент товаров, то необходима методика определения оптимальной торговой наценки, покрывающей возможные издержки как материального, так и репутационного характера. Для решения этой задач предложено использовать статистику рекламаций в течение гарантийного периода, определив на ее основе матрицы переходных вероятностей, и набор состояний продукции по качеству рассматривается сегмент сложной бытовой техники. Предложена математическая модель, доведенная до алгоритма расчета на ЭВМ. Результаты могут составлять базу для оптимизации подхода к деятельности менеджеров по оптовой закупке.
One of the modern trends in the organization of the retailer’s activities is aimed at attracting consumers by taking on the organization’s trading organization of problems associated with faults of goods during the warranty period and the associated risks and costs when interacting with manufacturers. So in this paradigm it is required to form a range of goods more carefully, then a method is needed to determine the optimal trade margin, covering possible costs of both material and reputation nature. To solve this problem, it is proposed to use the statistics of claims during the warranty period, determining on its basis the matrix of transition probabilities and a set of product quality states. The segment of complex household appliances is considered. A mathematical model brought up to the algorithm for computing on a computer is proposed. Results may form the basis for optimizing the approach to wholesale purchasing manage.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |