Details

Title: Экономическая эффективность рекламной деятельности организации (на примере ООО «Эгплант»): выпускная квалификационная работа бакалавра: 38.03.01 - Экономика ; 38.03.01_09 - Мировая экономика и международные экономические отношения
Creators: Коваленко Мария Евгеньевна
Scientific adviser: Танина Анна Валерьевна
Other creators: Малевская-Малевич Екатерина Данииловна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: реклама; экономическая эффективность; прибыль; рентабельность; SWOT-анализ; анализ финансовой отчетности; advertising; economic efficiency; profit; profitability; SWOT analysis; financial statements analysis
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.01
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-3968
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\4507

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования является ООО «Эгплант». Целью выпускной квалификационной работы является разработка рекомендаций по повышению экономической эффективности рекламной деятельности. В ходе работы были изучены теоретические аспекты рекламной деятельности. На основе анализа рассмотрены сильные и слабые стороны, возможности и угрозы, выявлены проблемы ООО «Эгплант». По результатам расчетов было выявлено, что рекламная деятельность компании неэффективна. Были использованы различные методы разработки рекламного бюджета и предложены такие пути улучшения рекламной эффективности, как распространение в Интернете рекламных баннеров, размещение рекламных щитов и реклама на радио.

The Object of study is LLC «Egplant». The purpose of the final qualifying work is to develop recommendations for improving the economic efficiency of advertising. During the work were studied theoretical aspects of promotional activities. On the basis of the analysis, the strengths and weaknesses, opportunities and threats were considered, the problems of «Egplant» LLC were revealed. According to the results of calculations, it was revealed that the advertising activity of the company is ineffective. Various methods of developing the advertising budget were used and ways to improve advertising effectiveness, such as advertising banners on the Internet, advertising billboards and radio advertising, were proposed.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 39
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics