Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Разработана гидромеханическая трансмиссия для автомобиля классической компоновки с приводом на задние колеса. Расчетная мощность двигателя 99 кВт. Трансмиссия включает в себя комплексный гидротрансформатор, планетарную коробку передач, обеспечивающую пять передач вперед и одну назад, карданную передачу, главную передачу, межколесный дифференциал, и ведущие валы на привод задних колес. Коробка передач, скомпонованная в одном картере с гидротрансформатором, имеет фланцевое соединение с двигателем и располагается в подкапотном пространстве автомобиля. Выходной вал коробки передач имеет фланцевое соединение с карданным валом. Трансмиссия имеет гидравлическое управление, предусмотрена блокировка гидротрансформатора. Выполнен синтез схемы коробки передач с двумя степенями свободы. За счет добавления второй блокирующей муфты получена схема коробки передач с тремя степенями свободы. Произведен кинематический расчет полученной схемы. Выполнен поверочный тяговый расчет автомобиля, определены тяговая и разгонная характеристики. Основные детали трансмиссии – зубчатые передачи, валы, шлицевые соединения, подшипники, фрикционные элементы управления рассчитаны на прочность и долговечность.
The hydro-mechanical transmission for the car of classical layout with the drive on back wheels is developed. The design power of the engine is 99 kW. The transmission includes a comprehensive torque Converter, a planetary gearbox providing five forward and one backward gears, a gimbal, main gear, inter-wheel differential, and drive shafts to drive the rear wheels. The gearbox, assembled in one crankcase with a torque Converter, has a flange connection to the engine and is located in the engine compartment. The output shaft of the gearbox has a flange connection to the driveshaft. The transmission is hydraulically controlled and the torque Converter is locked. The synthesis of the gearbox scheme with two degrees of freedom is performed. Due to the addition of a second locking clutch, a gearbox scheme with three degrees of freedom is obtained. The kinematic calculation of the received scheme is made. Performed calibration of traction calculation of the automobile, determined by traction and acceleration. The main parts of the transmission – gears, shafts, splined joints, bearings, friction controls are designed for strength and durability.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 44
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |