Details

Title: Повышение конкурентоспособности предприятия: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 Менеджмент ; образовательная программа 38.03.02_29 Управление организацией (фирмой)
Creators: Ульд Шеддад Ляля Шейховна
Scientific adviser: Афонин Алексей Николаевич
Other creators: Журавлева Ольга Сергеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: конкурентоспособность; конкуренция; оценка; авиапредприятие; конкурентные преимущества; повышение конкурентоспособности; стратегии конкурентных преимуществ; авиакомпания; competitiveness; competition; evaluation; airline; competitive advantages; competitive advantage strategies
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-4635
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\5154

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования является компания ООО «Авиапред- приятие «Северсталь»». Целью выпускной квалификационной работы является анализ и разработка мероприятий по повышению конкурентоспособности данного предприятия. На основе анализа рынка авиакомпаний и авиапредприятий были выделены основные конкуренты исследуемого предприятия. Основные задачи, выполняемые в ходе написания ВКР, заключаются в изучении теоретических аспектов конкурентоспособности предприятия, факторов, особенностей и методов оценки конкурентоспособности компании, представлена организационно-экономическая характеристике, приведен анализ Авиапредприятия «Северсталь» и выявление проблем, а также болевых точек. На основе оценки конкурентоспособности предприятия – разработка стратегий по её повышению. На основе анализа авиационной индустрии выделены основные конкуренты авиапредприятия, представлен сравнительный анализ по критериям, выявлены преимущества компании над другими, а также её недостатки. Были разработаны меры для повышения конкурентоспособности, представлен ряд предложений для внедрения.

The object of the study is LLC «Airline «Severstal»». The purpose of the final qualifying work is to analyze and develop measures to improve the competitiveness of the enterprise. The purpose of the final qualifying work is the analysis and development of measures to improve the competitiveness of the enterprise. On the basis of the analysis of the airline market and airline enterprises, the main competitors of the studied company were identified. The main tasks performed during the writing of the WRC are to study the theoretical aspects of the enterprise’s competitiveness, factors, features and methods for assessing the company's competitiveness; organizational and economic characteristics are presented; an analysis of the Severstal Air Company and the identification of pain points are presented. Based on the assessment of the competitiveness of the enterprise - the development of strategies to improve it. Based on the analysis of the aviation industry, the main competitors of the airline are highlighted, a comparative analysis of the criteria is presented, the company's advantages over others, as well as its disadvantages are revealed. Were developed measures to improve competitiveness, presented a number of proposals for implementation.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 98
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics