Details

Title: Разработка бизнес-модели международной сети чайных кофе (на примере «HIGHMOMENT LTD»): выпускная квалификационная работа бакалавра: 38.03.02 - Менеджмент ; 38.03.02_26 - Международный бизнес (международная образовательная программа)
Creators: Гуань Шуо
Scientific adviser: Меркулов Виктор Игоревич
Other creators: Киккас Ксения Николаевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: чайная; управление риском; маркетинговая стратегия; teahouse; risk management; marketing strategy
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-4972
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\4763

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Цель исследования: создание бизнес-модели чайной сети и оценка экономической эффективности бизнес-модели. Объект исследования: сеть чайных домов (компания «High moment»). Предмет исследования: бизнес-модель «High moment teahouse network» . На основе анализа хозяйственной, финансовой, маркетинговой деятельности компании была выявлена существующая проблема и приведен путь ее решения. В качестве решения основной проблемы был предложен и разработан маркетинговый план компании. Была проведена оценка экономической эффективности планируемых маркетинговых мероприятий. Определены основные группы маркетинговых рисков, способных повлиять на воплощение маркетингового плана, и предложены мероприятия по их снижению.

Serving as a window between one’s inner world and the outside personal society, the tea house displays us a vivid picture of human life. In this thesis the author desires very much to integrate the elements of having tea culture spread across the global, promote cultural exchange on tea products. In this paper, the author firstly interprets detailed planning and forecast for his thesis according to the book of business planning. And with the revealing of the background and motivation of this business startup as well as the introduction and description of the entrepreneurial team and entrepreneurial business model, the author foretells the great potential of the tea house business in future shanghai market by reading the overall economic development trend. Moreover. The author makes clear the characteristics and the core competitiveness of the company high moment teahouse network through the analysis of the current situation of tea houses in present shanghai, Paris, Milan, which set the stage for the strategy of specialized global chain development. Last but not the least, the relevant risk also faced by “high moment tea network” during the process of development of this business model is been analyzed. Object of research: Tea house network (high moment company) Subject of research: Business model of the high moment teahouse network Purpose of research: To create a business model of tea network and evaluates economic efficiency of the business model.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 20
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics