Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной выпускной квалификационной работе рассматривается подход к автоматизации обработки лог файлов инструмента непрерывной интеграции Jenkins с целью нахождения причин сбоев его работы. В работе приводится обзор и сравнительный анализ наиболее популярных инструментов по агрегированию и исследованию логов, а также исследование уже существующей инфраструктуры сбора и анализа логов инструмента непрерывной интеграции. В рамках работы по результатам сравнительного анализа, был выбран инструмент анализа логов, на основе которого был предложен метод анализа причин сбоя системы. Программный продукт, реализующий предложенный метод, был протестирован, интегрирован в существующую инфраструктуру и показал эффективность за счет уменьшения трудоемкости ручного анализа.
The thesis is devoted to the automation of the log files processing of the continuous integration tool Jenkins in order to find the reasons for its failure. The paper provides an overview and comparative analysis of the most popular tools for aggregating and examining logs, as well as a study of the existing infrastructure for collecting and analyzing logs of the continuous integration tool. As part of the work on the results of a comparative analysis, a log analysis tool was selected, on the basis of which a method for analyzing the causes of system failure was proposed. The software product that implements the proposed method has been tested, integrated into the existing infrastructure and has shown efficiency by reducing the complexity of manual analysis.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 127
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |