Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью работы является изучение условий и принципов формирования конкурентных преимуществ, а также разработка рекомендации по их удержанию на примере услуги «Выделенная линия» от АО «СЕВЕРЕН-ТЕЛЕКОМ». Для достижения поставленной цели были использованы следующие методы для изучения конкурентной среды предприятия: анализ «5 сил» Портера; SWOT-анализ; PESTLE анализ; классификация товарных рынков по Шереру; жизненный цикл товара (услуги); бальная оценка конкурентоспособности; многоугольник конкурентоспособности; SNW анализ. На основании изученного материала был проведен анализ как внешних, так и внутренних факторов конкурентоспособности пред-приятия, который позволил выявить его сильные и слабые стороны, а также оценить какие есть возможности и угрозы для предприятия, что в дальнейшем позволило нам разработать мероприятия по улучшению и формированию конкурентных преимуществ. Для реализации успешной стратегии формирования и удержа-ния конкурентных преимуществ был предложен ряд мероприятий, в результате применения которых предприятие сможет увеличить про-дажи по услуге «выделенная линия» в 3 раза. Это также положительно повлияет на бизнес-процессы по подключению клиентов и по работе технической поддержки, что увеличит лояльность клиентов и даст дополнительный повод для сарафанного маркетинга. Новая партнерская программа и интеграция сайта компании в поисковых системах, позволит увеличить узнаваемость бренда и улучшить имидж компании по рынку Санкт-Петербурга и Лен. Области.
The purpose of the work is to study the conditions and principles of formation of competitive advantages, as well as the development of recommendations for their retention on the example of the service "Dedicated line" from JSC "SEVEREN-TELECOM". To achieve this goal, the following methods were used to study the competitive environment of the enterprise: porter's analysis of "5 forces"; SWOT analysis; PESTLE analysis; classification of commodity markets by Scherer; life cycle of goods (services); score assessment of competitiveness; polygon of competitiveness; SNW analysis. On the basis of the studied material the analysis of both external and internal factors of competitiveness of the enterprise which allowed to reveal its strengths and weaknesses, and also to estimate what opportunities and threats are for the enterprise that further allowed us to develop actions for improvement and formation of competitive advantages was carried out. To implement a successful strategy of formation and retention of competitive advantages, a number of measures were proposed, as a result of which the company will be able to increase sales for the service "dedicated line" by 3 times. It will also have a positive impact on the business processes of customer connection and technical support, which will increase customer loyalty and give an additional reason for word of mouth marketing. The new affiliate program and integration of the company's website in search engines will increase brand awareness and improve the company's image in the market of St. Petersburg and Leningrad. Areas.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 54
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |