Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Основной задачей выпускной бакалаврской работы являлась разработка программного обеспечения, позволяющего визуализировать процесс деформации слоистого объекта, полученного в результате слайсинга при подготовке к 3D-печати. В процессе выполнения проекта был проведён обзор и описание технологического цикла подготовки и создания изделий на 3D-принтере. Особенное внимание было уделено процессу слайсинга. Также было исследовано физическое явление деформация и его виды, а также способы реализации ее в компьютерной графике. Исследованы параметры слоистого тела, влияющие на прочность. Были проанализированы методы, на базе которых можно реализовать моделирование деформации. На основе полученной информации, был выбран метод сдвига по направлению столкновения, ввиду простоты вычислений и приемлемой точности моделирования. Для создания программного обеспечения была выбрана платформа Unity, в связи с чем, были подробно исследованы инструменты, необходимые для реализации и тестирования программы. В итоге была написана программа, которая моделирует и визуализирует деформацию слоистых тел, в зависимости от входных параметров. Также осуществлено тестирование разработанной программы на примерах.
The main objective of graduate work bachelor was to develop software that allows you to visualize the process of deformation of a layered object obtained as a result of slicing in preparation for 3D printing. In the course of the project, a review and description of the technological cycle of preparation and creation of products on a 3D printer was carried out. Particular attention was paid to the slicing process. The physical phenomenon of deformation and its types, as well as methods for its implementation in computer graphics, were also investigated. Methods were analyzed on the basis of which strain modeling can be implemented. Based on the information received, the method of shifting in the direction of the collision was chosen, due to good performance. To create the software, the Unity platform was chosen, in connection with which, the tools necessary for the implementation and testing of the program were investigated in detail. As a result, a program was written that models and visualizes the deformation of layered bodies, depending on the input parameters. We also tested the developed program using examples.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 10
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |