Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию восприятия рекламы иностранными студентами Санкт-Петербургского политехнического университета Петра Великого и изучению факторов, влияющих на него. Эмпирической основой исследования послужили результаты, полученные при помощи использования социологических методов анкетирования и фокус-группы по проблематике восприятия отдельных частей рекламного обращения: рекламного текста, цвета в рекламе, ее музыкального сопровождения, наличия героя рекламного ролика и юмора в рекламе, а также с учетом социокультурных и правовых факторов. На основании проведенных исследований были сделаны следующие выводы и предложения. Создание рекламных роликов должно учитывать культуру и нормативную базу, влияющую на восприятие рекламы студентами из разных стран, обычаи и нормы национального законодательства и международного права, концепции потребления в разных странах, а также особенности восприятия иностранными студентами основных элементов рекламного обращения для сокращения культурной дистанции и создания предпосылок для такого восприятия рекламы, за которым может последовать принятие решения о покупке товара или пользования услугой.
This work is devoted to the study of the perception of advertising by foreign students of the St. Petersburg Polytechnic University of Peter the Great and the study of factors influencing it. The empirical basis of the study was the results obtained using sociological survey methods and a focus group on the perception of certain parts of the advertising message: the advertising text, color in the advertisement, its musical accompaniment, the presence of the hero of the commercial and humor in advertising, as well as taking into account sociocultural and legal factors. Based on the studies, the following conclusions and suggestions were made. The creation of commercials should take into account the culture and regulatory framework that affects the perception of advertising by students from different countries, the customs and norms of national legislation and international law, the concept of consumption in different countries, as well as the peculiarities of perception by foreign students of the main elements of advertising to reduce the cultural distance and create prerequisites for such a perception of advertising, which may be followed by a decision to purchase a product or use a service.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 21
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |