Details

Title: Двухконтурный двигатель с форсажной камерой тягой 75кН: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 13.03.03 «Энергетическое машиностроение» ; образовательная программа 13.03.03_03 «Авиационные двигатели и энергетические установки»
Creators: Юрзин Александр Сергеевич
Scientific adviser: Семакина Елена Юрьевна
Other creators: Семакина Елена Юрьевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт энергетики
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: турбореактивный двухконтурный двигатель; АЛ-31Ф; осевой компрессор; турбина; turbojet engine; turbofan engine; AL-31F; axial compressor; turbine
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 13.03.03
Speciality group (FGOS): 130000 - Электро- и теплоэнергетика
Links: Приложение; Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-1369
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной выпускной квалификационной работе бакалавра выполнен расчет турбореактивного двухконтурного двигателя с форсажной камерой тягой 75 кН. В качестве прототипа выбран ТРДДФ АЛ-31Ф. Работа включает в себя: вариантный расчет термодинамических параметров, выбор оптимального режима работы, газодинамический расчет осевого компрессора, расчет камеры сгорания, газодинамический расчет турбины по среднему диаметру, статический и вибрационный расчеты на прочность элементов турбины низкого давления. Кроме того, работа включает специальную часть, посвященную выбору системы охлаждения сопловых лопаток первой ступени ТВД.

In this bachelor’s graduate qualification work, the afterburning turbojet engine with a thrust of 75 kN was calculated. AL-31F was chosen as a prototype. The work includes the variant calculation of thermodynamic parameters, the choice of the optimal operating mode, the gas-dynamic calculation of the axial compressor, the calculation of the combustion chamber, the gas-dynamic calculation of the turbine by the average diameter, static and vibration calculations for the strength of the low-pressure turbine elements. In addition, the work includes a special part devoted to the selection of a cooling system for nozzle blades of the first stage of a theater of operations.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics