Details

Title: Обоснование выбора модели бизнес-стратегии компании: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators: Саламаха Наталья Сергеевна
Scientific adviser: Скрипнюк Джамиля Фатыховна
Other creators: Соколицына Наталья Александровна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: бизнес-стратегия компании; методы разработки бизнес-стратегии; дополнительное образование; языковые курсы; SWOT анализ; company's business-strategy; methods for developing a business-strategy; additional education; language courses; SWOT analysis
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-2394
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\10819

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы бакалавра:«Обоснование выбора модели бизнес-стратегии компании». Целью работы явилась разработка методики и обоснование выбора модели бизнес-стратегии компании на рынке предоставления дополнительного образования.Задачи работы: Исследовать теоретические основы бизнес-стратегий компаний, представить обзор возможных бизнес-стратегий компаний на международном рынке. Проанализировать характеристику деятельности компании «EnglishForward» (Санкт-Петербург, Россия) и структуру международного рынка предоставления дополнительного образования. Выбрать и обосновать выбор модели бизнес-стратегии компании «English Forward» на рынке предоставления дополнительного образования. Работа выполнялось на материалах компании«EnglishForward» (Санкт-Петербург, Россия) на международном рынке предоставления дополнительного образования. Методы: Применялись общенаучные методы исследования: контентный и сравнительный анализ, а также специфические методы исследования (SWOT-анализ, экспертное оценивание, обработка экспертных оценок, сбор и обработка данных, инфографика). Основные результаты работы: Разработана и апробирована методика выбора бизнес-стратегии для компании «EnglishForward» (Санкт-Петербург, Россия)на международном рынке предоставления дополнительного образования; Выбрана модель и обоснован выбор модели бизнес-стратегии для компании с учетом развития современных технологий и тенденций на мировом рынке предоставления дополнительного образования. Практическая значимость работы определяется возможностью применения выбранной модели бизнес-стратегии для компании «English Forward» (Санкт-Петербург, Россия).

The title of the bachelor graduate qualification work: “Substantiation of the choice of the company's business-strategy model”. The aim of the graduate qualification work is development of a methodology and substantiation of the choice of a company's business-strategy model in the provision of additional education market. Tasks of the graduate qualification work: Explore the theoretical foundations of companies’ business-strategies, provide an overview of possible business-strategies of companies in the international market, taking into account current trends in technology development; Analyze the characteristics of the company "English Forward" (St. Petersburg, Russia) and the structure of the international market for the provision of additional education; Choose a model of the business-strategy for the company “English Forward” (St. Petersburg, Russia) in the market for the provision of additional education, taking into account the development of modern technologies, substantiate the choice of the business-strategy model. The graduate qualification work was carried out on the basis the company “English Forward” (St. Petersburg, Russia) in the international market for the provision of additional education. Methods: General scientific research methods were used: content and comparative analysis as well as specific research methods (SWOT analysis, expert evaluation, expert evaluation processing, data collection and processing, infographics). The main results of the graduate qualification work: Development and testing of a methodology for choosing a business strategy for the company “English Forward” (St. Petersburg, Russia) in the international market for the provision of additional education; Choice of the model of a business strategyand substantiation of this choice for the company taking into account the development of modern technologies and trends in the global market for the provision of additional education; The practical significance of the work is determined by the possibility of applying the chosen model of a business-strategy for “English Forward” (St. Petersburg, Russia).

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 11
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics