Details

Title Методы продаж инновационной продукции: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators Беспамятных Ян Олегович
Scientific adviser Фролов Андрей Сергеевич
Other creators Журавлева Ольга Сергеевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2020
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects инновационная продукция ; маркетинг ; методы продаж ; рынок B2B ; 3D-принтер ; innovative products ; marketing ; sales methods ; B2B market ; 3D-printer
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
Links Отзыв руководителя ; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-2619
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key ru\spstu\vkr\10891
Record create date 3/23/2021

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Тема выпускной квалификационной работы бакалавра: «Методы продаж инновационной продукции». Целью работы является разработка методов продаж инновационной продукции стартапа Chocolate Fiesta (ИП Ковалевский Максим Маркович). Задачи работы: – изучение понятия и сущности инновационной продукции, методов продаж данной продукции; – определение проблем в деятельности стартапа Chocolate Fiesta (ИП Ковалевский Максим Маркович); – проведение сегментирования рынка и анализа потребителей; – разработка программы привлечения потребителей на рынке с использованием инновационных методов продаж. Работа выполнялась на материалах стартапа Chocolate Fiesta (ИП Ковалевский Максим Маркович). Методы: Применялись общенаучные методы исследования: контентный и сравнительный анализ, метод аналогий, а также специфические методы исследования, в частности, кластерный анализ, экспертное оценивание, обработка экспертных оценок, сбор и обработка данных, инфографика. Основные результаты работы: – выполнен технико-экономический анализ стартапа Chocolate Fiesta, выявлены пробемы в области маркетинга и продаж; – проведены сегментирование рынка и анализ потребителей инновационной продукции; – разработан план активных и пассивных продаж, затрат на рекламу; – рассчитаны размер отдела продаж и размер оплаты труда отдела продаж; – сделан анализ эффективности разработанного плана продаж; – разработаны методы продаж инновационной продукции стартапа Chocolate Fiesta (ИП Ковалевский Максим Маркович). Практическая значимость работы определяется возможностью применения результатов работы для стартапа Chocolate Fiesta (ИП Ковалевский Максим Маркович).

The title of the bachelor graduate qualification work: “Methods of sales of innovative products”. The aim of the graduate qualification work is the development of sales methods of innovative products of the startup Chocolate Fiesta (SP Kovalevsky Maxim Markovich). Tasks of the graduate qualification work: – the study of the concept and essence of innovative products, methods of sales of these products; – identification of problems in the activities of the startup Chocolate Fiesta (SP Kovalevsky Maxim Markovich); – market segmentation and consumer analysis; – development of a program to attract consumers to the market using innovative sales methods. The graduate qualification work was carried out on the basis of the startup Chocolate Fiesta (SP Kovalevsky Maxim Markovich). Methods: General scientific research methods were used: content and comparative analysis, the method of analogies, as well as specific research methods, in particular, cluster analysis, expert evaluation, processing of expert estimates, data collection and processing, infographics. The main results of the graduate qualification work: – a feasibility study of the startup Chocolate Fiesta was completed, problems were identified in the field of marketing and sales; – conducted market segmentation and analysis of consumers of innovative products; – developed active and passive sales plan, advertising costs; – the size of the sales department and the wages of the sales department are calculated; – analysis of the effectiveness of the developed sales plan is made; – developed methods of sales of innovative products of the startup Chocolate Fiesta (SP Kovalevsky Maxim Markovich). The practical significance of the work is determined by the possibility of applying the results of the work for the startup Chocolate Fiesta (SP Kovalevsky Maxim Markovich).

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 14 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics