Details

Title Совершенствование маркетинговой деятельности предприятия: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_01 «Бизнес-администрирование»
Creators Звягина Надежда Владимировна
Scientific adviser Каньковская Алина Рональдовна
Other creators Измайлов Максим Кириллович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2020
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects маркетинговая среда ; SWOT-анализ ; анализ конкурентов ; финансовый анализ ; рейтинговая оценка конкурентов ; marketing environment ; SWOT-analysis ; competitors analysis ; financial analysis ; competitors rating assessment
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
Links Отзыв руководителя ; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-2805
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key ru\spstu\vkr\11127
Record create date 3/25/2021

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Тема выпускной квалификационной работы бакалавра: «Совершенствование маркетинговой деятельности предприятия». Целью работы является разработка мероприятий для совершенствования маркетинговой деятельности предприятия ООО «Пекарня Вольчека». Задачи работы: − проанализировать теоретические основы маркетинговой деятельности; − провести организационно-экономический анализ хозяйственной деятельности предприятия; − провести анализ маркетинговой деятельности предприятия; − выявить проблемы маркетинговой деятельности предприятия; − разработать мероприятия по совершенствованию маркетинговой деятельности предприятия; − провести экономическую эффективность разработанных мероприятий. Работа выполнялось на материалах ООО «Пекарня Вольчека» Методы: Применялись общенаучные методы исследования: контентный и сравнительный анализ, метод аналогий, а также специфические методы исследования SWOT-анализ, рейтинговая оценка конкурентов, сбор и обработка данных Основные результаты ВКР: − проведен анализ теоретической основы маркетинга; − выполнен технико-экономический анализ деятельности предприятия; − проведен анализ маркетинговой деятельности предприятия; − разработаны мероприятия по усовершенствованию маркетинговой деятельности предприятия; − доказана эффективность разработанных мероприятий. Практическая значимость работы определяется возможностью реализации разработанных мероприятий по совершенствованию маркетинговой деятельности для организации.

The title of the bachelor graduate qualification work “Improving the marketing activities of the enterprise’’. The aim of the graduate qualification work is the development of measures to improve the marketing activities of the enterprise LLC “Volchek's bakery’’. Tasks of the graduate qualification work: − analyze the theoretical foundations of marketing activities; − conduct an organizational and economic analysis of the economic activity of the enterprise; − to analyze the marketing activities of the enterprise; − identify the problems of marketing activities of the enterprise; − develop measures to improve the marketing activities of the enterprise; − conduct cost-effectiveness of the developed measures. The graduate qualification work was carried out on the basis of LLC “Volchek's bakery’’ Methods: General scientific research methods were used: content and comparative analysis, analogy method, as well as specific research methods SWOT analysis, rating of competitors, data collection and processing. The main results of the graduate qualification work: − an analysis of the theoretical basis of marketing; − a feasibility study of the enterprise; − an analysis of the marketing activities of the enterprise; − measures have been developed to improve the marketing activities of the enterprise; − proved the effectiveness of the developed measures/ The practical significance of the work is determined by the possibility of implementing the developed measures to improve marketing activities for the organization.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 86 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics