Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Краудфандинг в современной экономике шеринга». Объектом исследования является краудфандинг как инструмент привлечения финансирования в шеринговой экономике. Данная работа посвящена изучению современного финансового инструмента – краудфандингу. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучение теоретических аспектов шеринговой экономики. 2. Исследование сущности и алгоритма функционирования краудфандинга. 3. Анализ тенденций развития краудфандинга в России. 4. Разработка рекомендаций для проведения краудфандинговой кампании. 5. Оценка эффективности краудфандингового проекта. Проведенный анализ выявил ключевые факторы, влияющие на результат краудфандинговой кампании: финансовая цель, сроки проекта, полнота описания проекта, на основании чего были составлены рекомендации для реализации «успешного» крауд-проекта. В практической части работы была проведена оценка эффективности краудфандингового проекта «Event-менеджмент». В ходе работы было доказано, что краудфандинг является современной альтернативой традиционным источникам финансирования проектов, пользующийся популярностью среди создателей стартапов и предпринимателей, финансирующих свои творческие идеи и социальные проекты.
The subject of the graduate qualification work is “Crowdfunding in the modern sharing economy”. The object of the research is crowdfunding as a method of attracting investment in the sharing economy. The given work is devoted to studying a modern financial instrument – crowdfunding. The research set the following goals: 1. Studying theoretical aspects of the sharing economy. 2. Examining of the nature and functioning of crowdfunding. 3. Analysis of development trends of crowdfunding in Russia. 4. Development of recommendations for crowdfunding campaign. 5. Effectiveness evaluation of the crowdfunding project. The analysis revealed the key factors affecting the result of the crowdfunding campaign: financial goal, project timeline, completeness of the project description, on the basis of which recommendations were drawn up for the implementation of a “successful” crowd-project. In the practical part of the work, the effectiveness of the crowdfunding project “Event -менеджмент” was evaluated. The study resulted that crowdfunding is a modern alternative to traditional sources of project financing, which is popular among startup creators and entrepreneurs who finance their creative ideas and social projects.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 61
Last 30 days: 7 Detailed usage statistics |